Pirkstiņrotaļu ietekme bērna vārdu krājuma bagatināšanai 1. vecumposmā
Author
Kravale, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Pirkstiņrotaļas 1,5 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai Autors: Viktorija Kravale Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Jolanta Kriščune Darba mērķis: Izpētīt pirkstiņrotaļu iespējas 1,5 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā darba daļa: tika izpētīts vārdu krājums 1,5 – 3 gadus veciem bērniem un tā iespējas bagātināšanai, iekļaujot pirkstiņrotaļas, kā vienu no vārdu krājuma bagātināšanas veidiem. Tika analizētas psihologu un pedagogu viedokļi par vārda krājuma bagātināšānu, izmantojot pirkstiņrotaļas. Empīriskajā daļā: pētījumā ar 10 pirmsskolas bērniem tika izmantota pedagoģiskā novērošana, lai sekotu vārdu krājuma attīstībai pirkstiņrotaļu laikā. Rezultāti liecina, ka pirkstiņrotaļas pozitīvi ietekmē vārdu krājuma attīstību, apliecinot izvirzīto jautājumu. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 32lpp., 1 pielikuma, 3 tabulām, 44 literatūras avotiem. Qualification work theme: Enrichment of the Vocabulary Collection of 1.5 - 3-Year-Old Toddlers through Fingerplays Author: Viktorija Kravale Scientific Supervisor: Mg. paed. Jolanta Kriscune Objective: To explore the possibilities of enriching the vocabulary collection of 1.5 - 3-year-old toddlers through fingerplays. The qualification paper consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical section, the vocabulary collection of 1.5 - 3-year-old children and its possibilities for enrichment were studied, including fingerplays as one of the methods for expanding the vocabulary collection. Psychologists' and educators' opinions on enriching the vocabulary collection through fingerplays were analyzed. The empirical section involved observing 10 preschool children to track the development of their vocabulary collection during fingerplay activities. The results indicate that fingerplays positively influence the development of the vocabulary collection, confirming the posed question. The qualification paper: 32 pages 3.table, used 44 literature, sources for 1 Appendices.