Teksta uzdevumu risināšanas veicināšana skolēniem 3. klasē.
Author
Zuze, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Teksta uzdevumu risināšanas veicināšana skolēniem 3. klasē” izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un praktiski pētīt teksta uzdevumu risināšanas prasmju apguves veicināšanu 3. klases skolēniem. Darbā noteiktas prasmes, kuras nepieciešams apgūt skolēniem, lai risinātu matemātikas teksta uzdevumus, kā arī minēti galvenie riska faktori, kas var kavēt šo prasmju veiksmīgu apguvi. Praktiskajā daļā, piedaloties 14 skolēniem, ir atklāts, kā secīgi apgūstamas ar teksta uzdevumu risināšanu saistītās prasmes, tai skaitā prasme noteikt nezināmo, zināmo un trūkstošo, veidot shematisku attēlojumu, patstāvīgi sastādīt teksta uzdevumus pēc nosacījumiem un formulēt atbildi, ievērojot mērvienības. Noslēgumā formulēta atbilde uz pētījuma jautājumu “kādi paņēmieni ļauj uzlabot teksta risināšanas prasmes 3. klases skolēniem?” un izstrādāti ieteikumu sākumskolas skolotājiem. The bachelor's thesis "Encouraging solving text-based tasks for 3rd grade students" was developed with the aim of theoretically exploring and practically researching the promotion of the acquisition of text task solving skills for the 3rd grade students. The paper defines the skills that students need to learn in order to solve mathematical text problems, as well as mentions the main risk factors that can hinder the successful acquisition of these skills. In the practical part, with the participation of 14 students, it was discovered how to sequentially learn the skills related to solving text tasks, including the ability to determine the unknown, the known and the missing, create a schematic representation, independently compose text tasks according to the conditions and formulate the answer, observing the units of measurement. In conclusion, the answer to the research question "what techniques allow improving text solving skills for 3rd grade students?" is formulated. and developed recommendations for primary school teachers.