Tekstpratības sekmēšanas iespējas latviešu valodas mācību stundās 2.klasē
Author
Gulbe, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore ir Solvita Gulbe. Bakalaura darba tēma: Tekstpratības sekmēšanas iespējas latviešu valodas mācību stundās 2.klasē. Pētījuma mērķis: izzināt, kā sekmēt tekstpratību latviešu valodas stundās 2.klasē. Teorētiskajā daļā tika skaidrota tekstpratības jēdziens, būtība un tās definējums, kā arī apkopoti tekstpratības sasniedzamie rezultāti 2.klasē normatīvajos dokumentos. Tika skaidrots 2.klasū skolēnu attīstības raksturojums un apkopotas pedagoģiskās metodes un metodiskie paņēmieni tekstpratības sekmēšanai. Empīriskajā daļā tika veikts pedagoģiskais novērojums un izmēģinājuma darbības metodes. Pētījuma laikā tika atklāts pētījuma jautājums: kā sekmēt tekstpratību 2. klases latviešu valodas mācību stundās? Bakalaura darba apjoms: 60 lapaspuses. Darbā izmantoti 7 attēli, 8 tabulas. Darbs ietver 38 literatūras avotus un 8 pielikumus. Atslēgas vārdi: sākumskola, tekstpratība, mācību metodes, metodiskie paņēmieni. The author of the work is Solvita Gulbe. Bachelor’s work subject: The opportunities for promoting literacy in Latvian language lessons in the 2nd grade. The aim of the study: find out how to promote text literacy in Latvian language classes in the 2nd grade. The theoretical part in the theoretical part, the concept, nature and definition of literacy was explained, as well as the results of literacy in the 2nd grade were summarized in the normative documents. The characteristics of the development of students in the 2nd grade were explained and the pedagogical methods and methodological techniques for promoting text literacy were summarized. The empiritical part pedagogical observation and trial operation methods were carried out. During the research, the research question was revealed: how to promote text literacy in 2nd grade Latvian lessons? Length of bachelor’s paper: 60 pages. The work uses 7 images, 8tables. The work includes 38 literature sources and 8 appendices. Key words: primary school, literacy, teaching methods, methodological techniques.