• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tekstpratības sekmēšanas iespējas latviešu valodas mācību stundās 2.klasē

Thumbnail
View/Open
299-98906-Gulbe_Solvita_sg19042.pdf (1.580Mb)
Author
Gulbe, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore ir Solvita Gulbe. Bakalaura darba tēma: Tekstpratības sekmēšanas iespējas latviešu valodas mācību stundās 2.klasē. Pētījuma mērķis: izzināt, kā sekmēt tekstpratību latviešu valodas stundās 2.klasē. Teorētiskajā daļā tika skaidrota tekstpratības jēdziens, būtība un tās definējums, kā arī apkopoti tekstpratības sasniedzamie rezultāti 2.klasē normatīvajos dokumentos. Tika skaidrots 2.klasū skolēnu attīstības raksturojums un apkopotas pedagoģiskās metodes un metodiskie paņēmieni tekstpratības sekmēšanai. Empīriskajā daļā tika veikts pedagoģiskais novērojums un izmēģinājuma darbības metodes. Pētījuma laikā tika atklāts pētījuma jautājums: kā sekmēt tekstpratību 2. klases latviešu valodas mācību stundās? Bakalaura darba apjoms: 60 lapaspuses. Darbā izmantoti 7 attēli, 8 tabulas. Darbs ietver 38 literatūras avotus un 8 pielikumus. Atslēgas vārdi: sākumskola, tekstpratība, mācību metodes, metodiskie paņēmieni.
 
The author of the work is Solvita Gulbe. Bachelor’s work subject: The opportunities for promoting literacy in Latvian language lessons in the 2nd grade. The aim of the study: find out how to promote text literacy in Latvian language classes in the 2nd grade. The theoretical part in the theoretical part, the concept, nature and definition of literacy was explained, as well as the results of literacy in the 2nd grade were summarized in the normative documents. The characteristics of the development of students in the 2nd grade were explained and the pedagogical methods and methodological techniques for promoting text literacy were summarized. The empiritical part pedagogical observation and trial operation methods were carried out. During the research, the research question was revealed: how to promote text literacy in 2nd grade Latvian lessons? Length of bachelor’s paper: 60 pages. The work uses 7 images, 8tables. The work includes 38 literature sources and 8 appendices. Key words: primary school, literacy, teaching methods, methodological techniques.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67919
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV