Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā
Author
Stabulniece, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā” Darba autore: Linda Stabulniece Darba vadītājs: Dr.paed. Inga Stangaine Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara attīstības iespējas pedagoģiskajā procesā. Teorētiskajā daļā: Tiek analizēta līdzsvara attīstīšanas nozīme bērna attīstības procesā, tiek noskaidrots, kas ir līdzsvars, kādas funkcijas tiek ietekmētas, attīstot līdzsvaru. Empīriskajā daļā: tiek veikts pētījums par bērnu līdzsvara attīstības iespējām pedagoģiskajā procesā. Pētījumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara attīstības sekmēšana noritēs veiksmīgi, ja pedagoģiskajā procesā ikdienā tiks iekļautas rotaļas, stafetes u.c vingrinājumi, kuru sasniedzamais rezultāts ir prasme noturēt līdzsvaru”. Hipotēze: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara attīstības sekmēšana noritēs veiksmīgi, ja pedagoģiskajā procesā ikdienā tiks iekļautas rotaļas, stafetes u.c vingrinājumi, kuru sasniedzamais rezultāts ir prasme noturēt līdzsvaru. Kvalifikācijas darba apjoms: 36 lpp. Tajā iekļauti 4 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi, darbā izmantoti 26 zinātniskās literatūras avoti. Atslēgvārdi: līdzsvars, pedagoģiskais process, sporta nodarbība, kustību rotaļa. Title of the qualifying paper: "Promoting the development of balance in the pedagogical process of older preschool children" Author: Linda Stabulniece Scientific advisor: Dr.paed. Inga Stangaine Aim of the Study: To theoretically and practically find out the possibilities of developing the balance of older preschool children in the pedagogical process. The theoretical part: Analyzes the importance of developing balance in the child's development process it is clarified what balance is, what functions are affected by developing balance. The practical part: A study is conducted on the possibilities of children's balance development in the pedagogical process. The research confirmed the proposed hypothesis: "Encouraging the development of the balance of older preschool children will be successful if games, relays, etc. exercises are included in the pedagogical process on a daily basis, the achievable result of which is the ability to maintain balance". Hypothesis: Promoting the development of the balance of older preschool children will be successful if games, relays, etc. exercises are included in the pedagogical process on a daily basis, the achievable result of which is the ability to maintain balance. The Amount of Work: 36 p. It includes 4 images, 3 tables, 3 appendices, 26 sources of scientific literature are used in the work. Keywords: balance, pedagogical process, sports lesson, movement game.