• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3.vecumposma bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem sociālo prasmju pilnveide

Thumbnail
View/Open
299-99015-Petersone_Ieva_ig20035.pdf (1.402Mb)
Author
Pētersone, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: 3.vecumposma bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem sociālo prasmju pilnveide Darba autore: Ieva Pētersone Darba mērķis: Analizējot teorētisko literatūru, izzināt kā pilnveidot sociālās prasmes 3.vecumposma bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Pārbaudīt izvēlētās metodes izmēģinājuma darbībā pirmsskolas grupā. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Teorētiskajā daļā tika pētīta un apkopota informācija par sociālajām prasmēm, bērnu attīstību un jauktiem attīstības traucējumiem, iekļaujošo izglītību. Tika apkopota teorētiskā informācija par sociālo prasmju pilnveidi bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Empīriskajā daļā tika izstrādāti kritēriji bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem sociālo prasmju vērtēšanai, izvēlētas metodes sociālo prasmju pilnveidei, kas tiek izmēģinātas praksē. Pētījuma noslēgumā tiek secināts, ka izvēlētās metodes pilnveido bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem sociālās prasmes. Darba struktūra: 41 lappuse, 4 tabulas, 6 attēli, 37 teorētiskās literatūras avoti, 6 pie-likumi. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, pirmsskola, jaukti attīstības traucējumi, 3.vecumposma bērni, iekļaujošā izglītība.
 
Subject of qualification work: Improvement of social skills of 3rd-stage children with mixed developmental disorders Author of the work: Ieva Pētersone Objectives of the work: The objective of this work is to analyze theoretical literature in order to explore how to improve social skills in 3rd-stage children with mixed developmental disorders. This involves testing selected methods in a preschool group, analyzing the results, and drawing conclusions. Theoretical part of the work involves gathering information on social skills, child deve-lopment, mixed developmental disorders, and inclusive education. Empirical part includes developing criteria for assessing social skills in children with mixed developmental barriers, selecting methods for improving social skills, and testing these methods in practice. The study concludes that the chosen methods effectively enhance the social skills of children with mixed developmental disorders. Work structure: The work consists of 41 pages, including 4 tables, 6 images, 37 theoretical literature sources, 6 attachments. Keywords: social skills, pre-school, mixed developmental disorder, 3rd-stage children, inclusive education.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67972
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV