Didaktiskās spēles vārdu krājumu bagātināšanas sekmēšana 4-5 gadīgiem bērniem
Author
Paipala, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums – Didaktiskās spēles vārdu krājumu bagātināšanas sekmēšana 4-5 gadīgiem bērniem. Darba autors – Dina Paipala. Darba mērķis – Teorētiski izzināt un pētīt bērnu vārdu krājumu bagātināšanu didaktiskajās spēlēs 4-5 gadīgajiem bērniem. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek apkopotas teorētiskās nostādnes par bērnu vecumposma attīstību 4-5 gadīgiem bērniem, bērnu vārdu krājumu bagātināšanu šajā vecumā un didaktisko spēļu nozīmi pirmsskolas vecuma bērniem. Pamatā analizētas tādu autoru kā D. Dzinteres, I. Stangaines, I. Freibergas, D. Augstkalnes, R. Kaņepējas, I. Kāposta un S. Tūbeles atziņas. Empīriskajā daļā tiek izstrādāti kritēriji bērnu novērošanai un pētījumā analizēts, kā ar didaktisko spēļu palīdzību var sekmēt 4-5 gadīgu bērnu vārdu krājumu. Tiek veikts pētījums, izdarīti secinājumi un sniegti priekšlikumi. Pētījuma metodes – novērošana, pedagoģiskā darbība uz pētījumā iegūto datu analīze. Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lpp., 5 tabulas, 9 attēli, izmantotās literatūras un avotu saraksts sastāv no 34 vienībām, pievienoti 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecuma bērni, valoda, vārdu krājums, didaktiskās spēles. Anotation Title of the work – Promotion of enrichment of the vocabulary of the didactic game for children aged 4-5 years. The author of the work – Dina Paipala. The aim of the work - to theoretically explore and study the enrichment of children's vocabulary in didactic games for 4-5 year olds. The work consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part summarizes theoretical guidelines on the development of children's age in children 4-5 years old, the enrichment of children's vocabul children of old age. Basically, the findings of such authors as D. Dzintere, I. Stangaine, I. Freiberga, D. Augstkalne, R. Kaņepāja, I. Kāposts and S. Tūbele are analyzed. In the empirical part, criteria for observing children are developed and the study analyzes how the vocabulary of 4-5-year-old children can be promoted with the help of didactic games. A study is being conducted, conclusions are drawn and proposals are made. Research methods – observation, pedagogical activity on the analysis. The scope of the qualification work: 40 pages, 5 tables, 9 images, the list of literature and sources used consists of 34 items, 6 annexes are attached. Keywords: preschoolers, language, vocabulary, didactic games.