• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktisko spēļu izmantošanas iespējas apgūstot skaitļa sastāvu 4-5 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-99130-Osipova_Marina_ms06028.pdf (1.126Mb)
Author
Osipova, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Didaktisko spēļu izmantošanas iespējas apgūstot skaitļa sastāvu 4-5 gadus veciem bērniem Kvalifikācijas darba autore: Marina Osipova Pētījuma mērķis: Izzināt teorētiskas nostādnes par 4 – 5 gadus veciem bērnu attīstības īpatnībām un didaktisko spēļu iespējas apgūstot skaitļa sastāvu. Kvalifikācijas darba struktūra: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā nodaļā darba autore analizē zinātnisku literatūru par 4-5 gadus vecu bērnu attīstību, pēta matemātiskas mācību jomas teorētiskas nostādnes, ka arī didaktiskās spēles iespējas 4-5 gadus vecu bērnu skaitļa sastāva noteikšanai. Otrajā nodaļā tika veikta izmēģinājuma darbība, kā ar didaktiskās spēles palīdzību var veicināt bērnu matemātisko prasmju attīstību. Kvalifikācijas darba apjoms: 39 lapaspuses, 3 tabulas, 8 attēli, 24 literatūras avoti, 2 pielikumi. Atslēgvārdi: didaktiskā spēle, skaitļa sastāvs, matemātiskais jēdziens, attīstība
 
Title of the qualification paper: Possibilities of using didactic games in determining the consist of number for children 4 -5 aged Author of qualification paper: Marina Osipova The purpose of the research: To find out theoretical positions about the development characteristics of 4-5-year-old children and the opportunities of didactic games for learning the composition of numbers. Structure of the qualification paper: The qualification work consists of two parts. In the first chapter, the author of the work analyses scientific literature on the development of 4-5-year-old children, studies the theoretical principles of the mathematical field of study, as well as didactic game opportunities for determining the number composition of 4-5-year-old children. In the second chapter, a trial activity was conducted on how the development of children's mathematical skills can be promoted with the help of a didactic game. The qualification paper contains: 39 pages, 3 tables, 8 pictures, 24 literature sources, 2 appendixes. Keywords: didactic game, number composition, mathematical concept, development
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68018
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV