1,5 – 3 gadus vecu bērnu rāpošanas prasmju apguves veicināšana dienas ritā pirmsskolā
Author
Buša, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Ilze Buša Darba vadītāja: Inga Stangaine Kvalifikācijas darba nosaukums: 1,5 – 3 gadus vecu bērnu rāpošanas prasmju apguves veicināšana dienas ritā pirmsskolā Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski izpētīt rāpošanas prasmju apguves veicināšanas iespējas dienas ritā ar 1,5-3 gadus veciem bērniem. Pētījums izstrādāts divās daļās: teorētiskā un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā tiek izzināti un analizēti dažādi literatūras avoti par 1,5 – 3 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām un rāpošanas nozīmi dienas ritā. Empīriskajā daļā ir veikts pētījums, kur pedagoģiskajā procesā dienas ritā bērniem tiek piedāvātas darba autores izstrādātas kustību rotaļas, kas veicina bērnu rāpošanas prasmju apguvi. Pētījuma beigās izstrādāti secinājumi un ieteikumi bērnu rāpošanas prasmju apguves veicināšanai pirmsskolā dienas ritā. Kvalifikācijas darba apjoms: Darbs sastāv no 46 lpp, 3 tabulām, 5 attēliem, 1 pielikuma, izanalizēti 57 dažādi literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pamatkustības, rāpošana, prasmes, kustību rotaļas, 1,5-3 gadus vecu bērnu attīstība, pirmsskola Author of the paper: Ilze Buša Paper advisor: Inga Stangaine The title of the qualifying paper: Promoting crawling skills in the day mode in pre-school for 1.5–3-year-old children Objective of the research: theoretically explore and practically investigate the possibilities of promoting crawling skills in the day mode in 1.5–3-year-old children. The study is divided into two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part, the author studies and analysed different literature sources on the developmental patterns of 1.5–3-year-old children and the role of crawling in the day mode. The empirical part contains a study in which children are offered movement games developed by the author, which promote the acquisition of crawling, the educational process throughout the day. The study concludes with conclusions and recommendations for promoting children's crawling skills in the day mode in pre-school. Volume of the qualifying paper: The paper consists of 46 pages, 3 tables, 5 figures, 1 appendice; 57 sources of literature were analysed. Key words: basic movements, crawling, skills, movement games, 1.5–3-year-old development, preschool