• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Darbību ar daudzciparu skaitļiem apguves veicināšanai 4. klases skolēniem matemātikas jomā

Thumbnail
View/Open
299-99158-Blauberga_Liena_lb19089.pdf (2.241Mb)
Author
Blauberga, Liena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore: Liena Blauberga. Bakalaura darba nosaukums: Darbību ar daudzciparu skaitļiem apguves veicināšanai 4. klases skolēniem matemātikas jomā. Darba mērķis: pētīt un praktiski pārbaudīt darbību ar daudzciparu skaitļiem apguvi 4. klases skolēniem matemātikas jomā. Darba sastāvs: Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīti aspekti matemātikas jomas raksturojums pamatskolas pirmajā posmā, kā arī daudzciparu skaitļu darbības ar tiem būtība sākumskolā, ko piedāvā Latvijas un ārzemju izglītības sistēmas. Bakalaura darba apjoms: 45 lpp., darbā viena tabula, deviņpadsmit attēli, pieci pielikumi. Pirmajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra, salīdzinātas vairākas autoru atziņas par matemātikas mācību procesu sākumskolas posmā. Tiek veikta teorētiskā analīze par daudzciparu skaitļu apguves veicināšanu 4.klases matemātikas jomā. Otrajā daļā tiek pētīta reālā situācija daudzciparu skaitļu apguves veicināšanu 4. klases skolēniem matemātikas jomā, apkopoti ieteikumi matemātikas prasmju apguves veicināšanai. Atslēgas vārdi: daudzciparu skaitļi, reizināšana, dalīšana, Montesori pieeja, Montesori pedagoģiskie līdzekļi 4. klases matemātikas jomā.
 
The author of the Bachelor's work: Liena Blauberga The title of the Bachelor's work: promoting the acquisition of multi-digit activities for 4 th grade pupils in the field of mathematics. The objective of the work: to study and test practically the acquisition of multi-digit activities for 4 th grade pupils in the field of mathematics. The composition of the work: the Bachelor's work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part of the work discusses the aspects characterising the field of mathematics in the first stage of primary school, as well as the nature of multi-digit activity with them in the primary school offered by Latvian and foreign education systems. The amount of Bachelor's work: 45 pages., one chart, nineteen images, five attachments. The first part analyses scientific literature, compares a number of authors' insights on the mathematics learning process at the primary school stage. There is carried out the theoretical analysis of the promotion of multi-digit numerical learning in the field of mathematics in Grade 4. Keywords: multi-digit numbers, multiplication, division, Montessori approach, Montessori educational tools in the field of mathematics for 4th grade.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68032
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV