• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Datorizētā redzes treniņa izpēte: lietotāja pieredzes novērtējums

Thumbnail
View/Open
302-103844-Kalejs_Sandis_sk21131.pdf (1.785Mb)
Author
Kalējs, Sandis
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā un satur 36 lappuses, 16 attēlus, 10 tabulas un ir 30 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis bija iegūt lietotāju pieredzes (UX) vērtējumu par redzes treniņu spēlēm ar standartizēto lietotāju pieredzes anketu (UEQ), lai saprastu cik cilvēki ir gatavi/grib/motivēti trenēt savu redzi tieši ar šo redzes treniņa programmu. 28 pētījuma dalībnieku uzdevums bija novērtēt redzes skrīninga un treniņu programmu “EYEDOO” pēc pirmās treniņu sesijas un pēc pēdējās, nospēlējot spēles tajā. Pētījuma laikā tika noskaidrots, ka ilgtermiņā cilvēki nevēlētos izmantot šo redzes treniņu programmu un ka programma ir jāpilnveido.
 
The work is written in Latvian and contains 36 pages, 16 images,10 tables, and there are 30 references to literary sources. The goal of the work was to get a user experience (UX) rating for vision training games with the standardized User Experience Questionnaire (UEQ) to understand how ready/want/motivated people are to train their eyesight directly with this vision training program. The 28 study participants were tasked with evaluating the vision screening and training program “EYEDOO” after the first training session and last training session, playing games in it. During the study, it was learned that in the long term people would not want to use this vision training program and that the program needed to be refined.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68118
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [6025]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV