• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Veikala "Spirits&Wine " reklāmu efektivitāte un mērķauditorijas attieksme pret tām

Thumbnail
View/Open
303-103630-Janpetere_Agnese.Alise_aj21110.pdf (2.019Mb)
Author
Jaņpētere, Agnese Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Veikala "Spirits&Wine " reklāmu efektivitāte un mērķauditorijas attieksme pret tām”. Darba mērķis ir noskaidrot kā “Spirits & Wine” organizē savas BTL reklāmu aktivitātes, kāda ir to efektivitāte un auditorijas vērtējums. Teorētiskajā daļā ir iekļautas nodaļas par reklāmu, pārliecināšanas komunikāciju, pārliecināšanas komunikāciju reklāmā, reklāmas efektivitāti, vizuālo merčendaizingu, BTL reklāmām un reklāmām tirdzniecības vietās. Kā pētniecības metodes tiek izmantota daļēji strukturētā intervija, ietvertais novērojums un aptauja. Pēdējā nodaļā ir izstrādāti secinājumi.
 
The topic of this bachelor thesis is "The effectiveness of "Spirits&Wine" store advertisements and the target audience's attitude towards them". The aim of the thesis is to find out how “Spirits & Wine” organises its BTL advertising activities, what is their effectiveness and audience's evaluation. The theoretical part includes chapters on advertising, persuasive communication, persuasive communication in advertising, advertising effectiveness, visual merchandising, BTL advertising and point-of-sale advertising. A semi-structured interview, participant observation and survey are used as research methods. Conclusions are drawn in the last chapter.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68204
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV