Auditorijas noskaņojums sociālo mediju komentāros: "Re:Baltica" "Re:Check" publikāciju analīze 2024. gada martā "Facebook", "Instagram" un "X"
Author
Bērziņa, Sanija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Savitska, Justīne
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Auditorijas noskaņojums sociālo mediju komentāros: “Re:Baltica” “Re:Check” publikāciju analīze 2024. gada martā “Facebook”, “Instagram” un “X””, darba mērķis - noskaidrot, kādi rāmējumi un komentāru sentiments ir “Re:Check” publikācijām, un kā sentiments ietekmē žurnālistu darbu. Teorētiskajā daļā ir apskatīta sociālo mediju attīstība, mediju organizāciju darbība tiešsaistē, sociālo mediju platformas, sociālo mediju komentāri, kā arī negatīvitāte sociālajos medijos un rāmējuma teorija. Metodoloģija ir balstīta kvalitatīvajā kontentanalīzē - rāmējumu teorijā, kvantitatīvajā kontentanalīzē - sentimenta analīzē un divās daļēji strukturētās intervijās. Secinājumos konstatēts, ka visbiežāk izmantotais rāmējums ir cilvēku interešu. Visnegatīvākā ir “X” platforma un negatīvie komentāri žurnālistu darbu neietekmē. The topic of the bachelor’s thesis is “The audience sentiment in social media comments: Analysis of “Re:Baltica” “Re:Check” publications in March 2024 on “Facebook”, “Instagram”, and “X””. The aim of the thesis is to determine the framing of “Re:Check” publications and the sentiment of comments, and how the sentiment affects the work of journalists. Theory includes the development of social media, how media operates online, social media platforms and comments, negativity in social media, and – framing theory. Methodology is based on qualitative content analysis – framing theory, quantitative content analysis – sentiment analysis and two semi – structured interviews. In the conclusions it is noted that the most frequently used frame is human interest frame, “X” is the most negative platform and negative comments do not affect the work of journalists.