Izpildītāja komunikācijas un tēla salīdzinājums sociālajos medijos Spotify un Instagram: semiotiskā pieeja
Author
Griņova, Sofja
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skolmeistere, Velta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs "Izpildītāja komunikācijas un tēla salīdzinājums sociālajos medijos Spotify un Instagram: semiotiskā pieeja" sastāv no teorētiskās daļas, metodoloģijas un empīriskās daļas. Darba beigās ir secinājumi, kas balstās uz iegūtas informācijas un pētījuma rezultātiem. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt auditorijas atbildi uz semiotiskām zīmēm mākslinieka komunikācijā, izmantojot viņa mūziku un sociālo mediju platformas, kā arī analizēt, kā tēlu raksturojošās detaļas mainās atkarībā no platformas un kādas reakcijas tās rada lietotāju vidū. Teorētiskajā daļā tika apskatītas teorija par sevis prezentēšanas koncepciju, divu zinātnieku – Ferdinanda Sosīra un Čārlza Pirsa - pieejas semiotikas analīzei. Arī ir iedziļināts sociālo mediju ka komunikācijas rīku apskats. Darba metodoloģiskā daļā ir skaidrotas izvēlētas pētniecības metodes – kvalitatīva kontentanalīze un aptauja. Pēc literatūras apskata un pētījuma laikā saņemtos datus ir izvirzīti secinājumi par mūziķu un auditoriju mijiedarbību sociālajos medijos, izmantojot semiotisko pieeju. The bachelor's thesis titled "Comparison of the artist's communication and image on Spotify and Instagram: a semiotic approach" consists of a theoretical part, methodology, and empirical section. At the end of the work, there are conclusions based on the information obtained and the results of the research. The aim of the bachelor's thesis is to explore the audience's response to semiotic signs in the artist's communication through his music and social media platforms, as well as to analyze how the details characterizing the image change depending on the platform and what reactions they provoke among users. The theoretical part examines theories related to self-presentation concept and the approaches of two scholars—Ferdinand de Saussure and Charles Peirce—towards semiotic analysis. It also delves into social media as a communication tool. The methodological section of the thesis clarifies the chosen research methods—qualitative content analysis and survey. Based on the literature review and data collected during the research, conclusions are drawn about the interaction between musicians and audiences on social media using a semiotic approach.