• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Strava" kā mārketinga komunikācijas rīks: Latvijas zīmolu piemēru analīze

Thumbnail
View/Open
303-106285-Kozlovskis_Sandris.Austris_sk21106.pdf (2.020Mb)
Author
Kozlovskis, Sandris Austris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skolmeistere, Velta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā apskatīta sociālā medija ‘’Strava’’ kā mārketinga komunikācijas rīka izmantošana Latvijas zīmolu piemēru kontekstā. Pētījumā apskatīti Latvijas zīmolu ’’Strava’’ klubi un komunikācija tajos. Pētāmās komunikācijas periods ir no platformas darbības sākuma līdz 2024. gada novembrim. Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas, kur tiek apskatīti teorētiski avoti par mārketingu un komunikāciju, izvērtētas pētniecības metodes un analizēti iegūtie dati par Latvijas zīmolu aktivitātēm platformā. Analīzes gaitā noskaidrots, ka “Strava” Latvijas zīmolu komunikācijā tiek izmantota relatīvi maz, tomēr piedāvā unikālas iespējas, kas īpaši piemērotas veselīga un aktīva dzīvesveida zīmoliem. Platforma nodrošina iespēju veidot tiešu saikni ar specifisku auditoriju, taču tās efektivitāti ierobežo neregulāra zīmolu aktivitāte un platformas tehnoloģiskie ierobežojumi.
 
The bachelor's thesis examines the use of the social media platform ‘’Strava’’ as a marketing communication tool in the context of Latvian brands. The study focuses on Latvian brand-created ‘’Strava’’ clubs and their communication practices. The communication period of the research starts since platform's inception up to November 2024. The thesis consists of theoretical, methodological, and empirical sections, which explore theoretical sources on marketing and communication, evaluate research methods, and analyze data on Latvian brand activities on the platform. The analysis reveals that ‘’Strava’’ is relatively underutilized in Latvian brand communication but offers unique opportunities, particularly for brands associated with a healthy and active lifestyle. The platform facilitates direct connections with specific audiences, though its effectiveness is limited by irregular brand activity and technological complications.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68260
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV