INDIVIDUĀLO IZGLĪTĪBAS PROGRAMMU APGUVES PLĀNU IZSTRĀDE IEKĻAUJOŠĀS IZGLĪTĪBAS NODROŠINĀŠANAI TUKUMA NOVADA IZGLĪTĪBAS IESTĀDĒS
Author
Ieviņš, Ēriks
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Sabiedrībā arvien izskan neviennozīmīga attieksme pret iekļaujošās izglītības nodrošināšanu jeb speciālās izglītības programmas izglītojamo iekļaušanu vispārizglītojošās klasēs. Pedagogu uzskati par to, vai šāds izglītības modelis ir piemērots bērniem ar speciālās izglītības vajadzībām atšķiras, un ne visiem pedagogiem ir izpratnes, kā iekļaujošās izglītības modelī organizēt mācību procesu, lai no tā ieguvējs galvenokārt būtu bērns ar speciālās izglītības vajadzībām. Darbs sastāv no trijām nodaļām. Pirmajā nodaļā tika pētīta literatūra par to, kā definējama iekļaujošā izglītība un kādi ir iekļaujošās izglītības modeļi. Otrajā nodaļā tika pētīti individuālās izglītības programmas apguves plānu izstrādes un īstenošanas principi Latvijā un pasaulē. Trešajā jeb empīriskajā daļā tika pētīts, vai Tukuma novada izglītības iestāžu, kuras īsteno kādu no speciālās izglītības programmām, pedagogiem ir vienota izpratne par individuālo izglītības programmas apguves plānu izstrādi. Darba rezultātā tika iegūta iekļaujošās izglītības definīcija, noskaidroti divi iekļaujošās izglītības modeļi, noskaidroti individuāla izglītības programmas apguves plāna izstrādes principi un iegūts salīdzinājums starp individuālo izglītības programmu apguves plānu izstrādi Latvijā un pasaulē. In society, there is always an ambiguous attitude towards the provision of inclusive education, or the inclusion of special education program students in general education classes. Educators' view on whether such an education model is suitable for children with special education needs differ, and not all educators understand how to organize the learning process in the model of inclusive education so that the beneficiary is mainly a child with special education needs. The work consists of three chapters. The first chapter explored the literature on how to define inclusive education and what inclusive education models are. In the second chapter, the principles of development and implementation of individual education program learning plans in Latvia and the world were studied. In the third or empirical part, it was studied whether the teachers of the educational institutions of Tukuma district, which implement one of the special education programs, have a common understanding of the development of individual educational program learning plans. As a result of the work, the definition of inclusive education was obtained, two models of inclusive education were clarified, the principles of development of an individual education program learning plan were clarified and a comparison was obtained between the development of individual education program learning plans in Latvia and the world.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Izglītības zinātnes sekcijas materiāli: Latvijas Universitātes 56. zinātniskā konference ,1997.gada 3.oktobris
Latvijas Universitāte; Izglītības pētniecības institūts; Grīnfelds, Andris; Kangro, Andris; Ceļdoma, Inta (L U Izglītības pētniecības institūts, "Mācību grāmata", 1997)Saturs: prof., Dr. habil. phys. Juris Zaķis Izglītība: zinātne vai valsts pārvaldes funkciju sfēra? 4 doc, Dr. paed. Oskars Zids Izglītības pētniecība un izglītības iestāžu darbība 7 doc, Dr. phys. Andris Kangro Izglītības ... -
Ģeometrisko figūru apguve āra vidē pirmsskolas izglītības 2.posmā
Tauriņa, Zane (Latvijas Universitāte, 2025)Kvalifikācijas darba autore Zane Tauriņa, apskatījusi ģeometrisko figūru apguves iespējas āra vidē pirmsskolas izglītības 2. posmā. Šī darba ietvarā autore devusi ieskatu teorētisko atziņu kopsavilkumā par āra vides pozitīvo ... -
Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas
Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ...