Show simple item record

dc.contributor.advisorVanags, Edmunds
dc.contributor.authorSkulme, Marta Arta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:04:51Z
dc.date.available2025-05-28T01:04:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101193
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68411
dc.description.abstractŠī bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, kā iegaumēšanas un atcerēšanās stratēģija, teksta iekrāsošana, ietekmē īstermiņa atmiņas sniegumu. Pētījumā piedalījās 93 respondenti no Latvijas universitātes un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes, no tiem 53 sievietes un 40 vīrieši vecumā no 18 – 45 gadiem. Pētījumā tika izveidots lasāmais teksts un aptauja, kas tika pildīta pēc lasīšanas, ar 13 uzdevumiem saistībā ar lasīto tekstu, kā arī 3 jautājumi saistībā ar sociāldemokrātiskajiem datiem, respondentu dzimums, vecums un metodes izmantošanas biežumu. Pētījumā tika izvirzīta sekojoša hipotēze : “Respondenti, kas pētījuma ietvaros izmantos iekrāsošanas stratēģiju iegūs augstākus rezultātus, kā respondenti, kas pētījuma ietvaros stratēģiju neizmantos”. Pētījumā tika noskaidrots, ka iekrāsošanas stratēģija neuzlabo informācijas atsaukšanu īstermiņa atmiņas koncepta ietvaros.
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis was to find out how memorization and recall strategy, text highlighting affects short-term memory performance. 93 respondents from the University of Latvia and the Latvian University of Biosciences and Technologies participated in the study, of which 53 were women and 40 were men aged 18 - 45. The study created a reading text and a post-reading survey with 13 tasks related to the read text, as well as 3 questions related to socio-democratic data, respondents' gender, age and frequency of use of the method. The following hypothesis was put forward in the study: "Respondents who will use the highlighting strategy within the study will get higher results than respondents who will not use the strategy within the study". The study found that the highlighting strategy does not improve the recall of information within the concept of short-term memory.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectīstermiņa atmiņa
dc.subjectstratēģija
dc.subjectteksta iekrāsošana
dc.subjectatmiņa
dc.titleIegaumēšanas un atcerēšanās stratēģija – teksta iekrāsošana - tās ietekme uz īstermiņa atmiņu
dc.title.alternativeMemorization and Remembering Strategy –Text Coloring – Its Effect on Short-Term Memory
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record