• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Topošo pieaugušo vecumposma studentu akadēmiskās izdegšanas saistība ar ersonības funkcionēšanas līmeni

Thumbnail
View/Open
299-101202-Vasiljeva_Ksenija_kv21053.pdf (342.5Kb)
Author
Vasiļjeva, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zagorska, Agnese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība starp akadēmisko izdegšanu un personības funkcionēšanas līmeni topošā pieaugušā vecuma studentiem. Pētījumā piedalījās 74 respondenti (58 sievietes, 14 vīrieši, 2 nebinārās personas), vecumā no 18 līdz 25 gadiem (M=22,11; SD=2,1). Datu ievākšanai tika izmantotas divas aptaujas, Maslakas izdegšanas sindroma aptauja- studentu versija (Maslach Burnout Inventory-Student Survey MBI-SS; Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova & Bakker, 2002) un Personības funkcionēšanas līmeņa pašnovērtējuma skala (Level of Personality Functioning Scale-Self Report; LPFS-SR; Morey, 2017). Pētījumā tika noskaidrots, ka starp akadēmiskās izdegšanas dimensijām un personības funkcionēšanas līmeņa elementiem pastāv statistiski nozīmīgas saistības topošo pieaugušo vecuma studentu izlasē.
 
The aim of the bachelor's thesis research was to determine whether there is a link between academic burnout and the level of personality functioning in emerging adult students. 74 respondents (58 women, 14 men, 2 non-binary persons) aged between 18 and 25 (M=22.11; SD=2.1) participated in the study. Two surveys were used for data collection, the Maslach Burnout Inventory-Student Survey; (MBI-SS; Schaufeli, Martinez, Pinto, Salanova & Bakker, 2002) and the Level of Personality Functioning Scale- Self Report; (LPFS-SR; Morey, 2017). The study found statistically significant relationships between the dimensions of academic burnout and the elements of the level of personality functioning in the sample of emerging adult students.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68415
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV