Show simple item record

dc.contributor.advisorBuboviča, Jana
dc.contributor.authorMazure, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:04:57Z
dc.date.available2025-05-28T01:04:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101285
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68425
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Sociāli emocionālās mācīšanās pieeja pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 6- 7 gadus veciem bērniem” ir izstrādāts, lai teorētiski pētītu un empīriski sniegtu pamatojumu sociāli emocionālās metodes un paņēmienu izmantošanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Ņemot vērā 6- 7 gadu vecu bērnu sociāli emocionālās attīstības iespējas, darba teorētiskajā daļā tika analizētas metodiskā un teorētiskā literatūra par sociāli emocionālām mācīšanās iespējām, kā arī analizētas sociāli mācīšanās pieejā apgūstamās prasmes. Kuras tika izmantotas par pamatu kritēriju izstrādei empīriskajam pētījumam. Empīriskajā pētījumā tika atklāts pedagoģiskais process, kas balstīts uz mācīšanās princi-piem. Pētījums norisinājās Dobeles X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā piedalījās sešpadsmit 6- 7 gadu veci bērni. Tika izvirzīti vairāki kritēriji, kā piemēram, emociju kontrolēšana, iesaistīšanās grupu rotaļās, palīdzības lūgšana un piedāvāšana, savu emociju pazīšana, līdzjūtība (empātija). Kvalifikācijas darba apjoms: 37 lapas, 4 attēli, 2 tabulas, izmantotas 45 literatūras vienības, pievienoti 7 pielikumi Atslēgas vārdi: sociāli emocionālā mācīšanās, empātija, emocijas, pašregulācija, 6-7 gadus veci bērni, rotaļas, pirmsskolas pedagoģiskais process.
dc.description.abstractThe qualification thesis "Social-emotional learning approach in the preschool pedagogical process for 6-7-year-old children" is designed to theoretically study and empirically provide justi-fication for the use of socio-emotional methods and techniques in the preschool pedagogical pro-cess. Considering the socio-emotional development opportunities of 6–7-year-old children, the theoretical part of the work analyzed methodological and theoretical literature on socio-emotional learning opportunities, as well as analyzed the skills to be learned in the social learning approach. Which were used as a basis for developing the criteria for the empirical study. The empirical study revealed the pedagogical process based on learning principles. Four-teen 6–7-year-old children participated in the study. Several criteria were put forward, such as controlling emotions, engaging in group games, asking for and offering help, knowing one's emo-tions, compassion (empathy). The includes qualification work: 37 pages, 4 pictures, 2 tables, 45 literature units are used, 7 appendices are added. Keywords: social-emotional learning, empathy, emotions, self-regulation, children 6-7 years old, play, preschool pedagogical process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectsociāli emocionālā mācīšanās
dc.subjectempātija
dc.subjectemocijas
dc.subjectpašregulācija
dc.subject6- 7 gadus veci bērni
dc.titleSociāli emocionālās mācīšanās pieeja pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 6-7 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeSocial-emotional learning approach in the preschool pedagogical process for 6-7-year-old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record