• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasaku izmantošanas iespējas vārdu krājuma paplašināšanai 3-4 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-101752-Kolesnikova_Natalja_nk22001.pdf (637.3Kb)
Author
Koļesņikova, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs “Pasaku izmantošanas iespējas vārdu krājuma paplašināšanai 3-4 gadus veciem bērniem” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot vārdu krājuma paplašināšanas iespējas 3 – 4 gadus veciem bērniem, izmantojot pirmsskolas pedagoģiskajā procesā pasakas. Darba teorētiskajā nodaļā analizēts vārdu krājuma jēdziens, sniedz vecumposma raksturojums, kā arī apkopoti metodiskie ieteikumi, kā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā izmantojamas pasakas, lai paplašinātu 3 - 4 gadus vecu bērnu vārdu krājumu. Balstoties uz teorētiskajām atziņām, veikts pētījums un atklāti principi, kā bērni, klausoties pasakas, sāk savā aktīvajā runā izmantot jauno leksiku. Darba noslēgumā sniegta pamatota atbilde uz pētījuma jautājumu “Kā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā ir izmantojamas pasakas, lai paplašinātu 3 - 4 gadus veciem bērniem vārdu krājumu?”, izsakot īsus ieteikumus pirmsskolas skolotājiem.
 
The qualification thesis "Possibilities of using fairy tales to expand the vocabulary of 3-4-year-old children" was developed with the aim of theoretically researching and empirically substantiating the possibilities of expanding the vocabulary of 3-4-year-old children using fairy tales in the preschool pedagogical process. In the theoretical part of the work, the concept of vocabulary is analyzed, the characteristics of the age stage are given, as well as methodological recommendations are collected, how to use fairy tales in the preschool pedagogical process to expand the vocabulary of 3-4-year-old children. Based on the theoretical findings, a study was conducted and the principles revealed, how children, listening to fairy tales, begin to use the new vocabulary in their active speech. At the end of the work, a reasonable answer to the research question "How can fairy tales be used in the preschool pedagogical process to expand the vocabulary of 3-4-year-old children?" was given, with brief recommendations for preschool teachers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68449
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV