• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Monitorēšana kā preventīvās klasvadības paņēmiens 5. klasēs

Thumbnail
View/Open
299-102263-Krisane_Olga_ok23007.pdf (907.3Kb)
Author
Krišāne, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Būmane, Anna Beāte
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā pētīta monitorēšana kā preventīvās klasvadības paņēmiens 5. klasēs, un šī darba galvenais mērķis ir izvērtēt monitorēšanas kā preventīva paņēmiena lomu mācību disciplīnas veidošanā. Mērķa sasniegšanai izvirzīts uzdevums noskaidrot, cik populāra monitorēšana ir Latvijas skolās, kādas programmas tiek izvēlētas un kāpēc. Balstoties uz pieejamajiem datiem, izstrādāt ieteikumus monitorēšanas programmas izvēlei un pielietojumam. Darba teorētiskajā daļā ir aplūkota informācija par preventīviem klasvadības paņēmieniem datorklasē. Tāpat teorijā ir aplūkota monitorēšanas programmu būtība un vairāku pētījumu secinājumi par monitorēšanas ietekmi uz skolēniem un mācību procesu kopumā. Darba pētnieciskajā daļā tika izmantotas empīriskās izpētes metodes – skolēnu un skolotāju aptaujas. Tika veikts monitorēšanas programmatūru salīdzinājums, lai potenciālajam lietotājam būtu vieglāk izvēlēties vajadzīgo programmu.
 
This diploma thesis examines the use of monitoring as a preventive classroom management strategy in 5th-grade classrooms. The primary aim of the study is to evaluate the effectiveness of monitoring in fostering educational discipline. To achieve this goal, the research explores the prevalence of monitoring in Latvian schools, the programs utilized, and the reasons behind their selection. Based on the gathered data, the thesis proposes recommendations for selecting and implementing monitoring programs effectively. The theoretical section discusses preventive classroom management techniques, particularly within computer classrooms, and delves into the nature of monitoring programs. It also reviews findings from various studies on the impact of monitoring on students and the overall learning process. The empirical research involves surveys of students and teachers and includes a comparative analysis of different monitoring software to assist potential users in choosing the most suitable program.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68487
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV