dc.contributor.advisor | Auziņa, Anita | |
dc.contributor.author | Ladusāne, Agnese | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:05:26Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:05:26Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 102378 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68508 | |
dc.description.abstract | Ņemot vērā, ka pašvadītas mācīšanās caurviju prasmes apguve ir viena no izglītības standartā noteiktajām prioritātēm, šī skolotāja pieredzes darba mērķis ir izpētīt kā dažādas pašvadītas mācīšanās stratēģijas var palīdzēt attīstīt pašvadītas mācīšanās prasmes angļu valodas stundās 8. klasē. Šajā pētījumā par datu vākšanas metodēm kalpo skolēnu kvalitatīva aptauja, strukturēta intervija, skolēnu darbu analīze un novērtējums, skolēnu pašnovērtējumi, kā arī skolotāja novērojumi. Pētījuma ietvaros tika izveidoti un pielietoti vairāki stundu plāni un skolēnu darba materiāli, sevī ietverot kognītīvās, metakognitīvās, vadības un motivācijas pašvadītas mācīšanās stratēģijas. Pētījumā atklājās, ka skolēni spēj patstāvīgi pielietot kognitīvās stratēģijas, turpretī metakognitīvās, vadības un motivācijas stratēģijas ir nepieciešams turpināt apgūt. Pēc darba ar dažādām pašvadītas mācīšanās aktivitātēm aptuveni puse skolēni atzina, ka uzskata savas pašvadītas mācīšanās prasmes par uzlabojušām. Pētījuma gaitā secināts, ka pašvadītu mācīšanās prasmju mācīšanā skolotājam jāparedz uzdevumu un to skaidrojumu diferenciācijas iespējas skolēniem ar dažādiem valodas izpratnes līmeņiem, kā arī skolotāju savstarpēja sadarbība pašvadītu mācīšanās procesu un stratēģiju mācīšanai vienlaikus vairākos vai visos mācību priekšmetos būtu ieteicama. | |
dc.description.abstract | The present study aims to investigate how different self-regulated learning (SRL) strategies help develop self-regulated learning skills in English lessons for Form 8, considering the acquisition of this transversal skill is one of the priorities within the education standard. The present teacher’s portfolio is a case study implementing students’ qualitative questionnaire, structured interview, analysis and assessments of students’ assignments and students’ self-assessments, as well as teacher’s observations as data collection methods. In the process of this research various lesson plans and students’ materials were planned, organised and assessed employing cognitive, metacognitive, motivational and management self-regulated learning strategies. The study revealed that students are largely able to independently apply cognitive strategies, however metacognitive, management and motivational strategies require further practice. After having worked on various SRL activities approximately half of students assessed their self-regulated learning skills as improved. The main conclusions are that teaching SRL skills require task and instruction differentiation for students with varying English comprehension levels and teachers’ joint efforts to introduce and explain SRL processes and strategies among several or all subjects is advisable. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | angļu valodas stundas | |
dc.subject | pašvadīta mācīšanās | |
dc.subject | prasmes | |
dc.subject | stratēģijas | |
dc.subject | caurviju prasmes | |
dc.title | Stratēģijas pašvadītas mācīšanās prasmju attīstībai angļu valodas stundās 8. klasē | |
dc.title.alternative | Strategies for Developing Self-Regulated Learning Skills in English Lessons in Form 8 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |