Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorHiršsons, Estris
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:05:28Z
dc.date.available2025-05-28T01:05:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102434
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68515
dc.description.abstractDarba autors: Estris Hiršsons. Diplomdarba nosaukums ir “Vēstures terminu apguves veicināšana mazākumtautību skolēniem 7.klasē ”. Darbā tiek sniegts ieskats izaicinājumos ar kādiem, ikdienā nākas sastapties pedagogam pasniedzot vēsturi latviešu valodā mazkumtautību skolēniem septītajās klasēs, sniedzot praktisku informāciju par macību metodes piemērošanu, kas spētu vienlaicīgi nodrošināt gan vēstures terminu apguvi, gan latviešu valodas prasmju uzlabošanu. Diplomdarbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Diplomdarba pirmajā daļā tiek apkopotas un analizētas plašāk zināmās mācību metodes, un aplūkota citu valstu pieredze skolu reformās. Otrajā nodaļā, atbilstoši izvēlētajām pētījuma metodēm (pedagoģiskais eksperiments, pedagoģisā vērošana un skolotāju/skolēnu anketēšana), tiek atspoguļota pētījuma norise, analizēti un apkopoti iegūtie rezultāti. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka vēstures terminu apguve mazākumtautību klasēs ir tieši saistīta ar skolena latviešu valodas prasmēm, kas uzlabojas, ja mācību stundās, kā pamatmetode tiek piemērota lasīšana. Darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 5 attēli, 1 tabula, 4 diagrmmas, secinājumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts (21 vienības), darba apjoms ir 35. lpp. Atslēgas vārdi: vēstures terminu apguve 7.klasēs, latviešu valodas prasmes, lasīšana vēstures stundās, mācību metode vēstures stundās mazakumtautību klasēs.
dc.description.abstractAuthor: Estris Hiršsons. Title: The Promotion of History Term Acquisition for Minority Students in Grade 7 Annotation: This thesis examines the challenges faced by educators teaching history in Latvian to seventh-grade minority students and provides practical information on instructional methods that simultaneously enhance the acquisition of history terms and improve Latvian language skills. The work consists of a theoretical part and an empirical study. The first part compiles and analyzes well-known teaching methods and examines other countries' experiences with school reforms. The second part details the research process according to the chosen methods (pedagogical experiment, pedagogical observation, and surveys of teachers and students), and presents the analyzed and summarized results. The study concludes that the acquisition of history terms in minority classrooms is directly linked to the students' proficiency in Latvian, which improves when reading is used as the primary teaching method during history lessons. Structure: The thesis includes an introduction, two chapters, five pictures, one table, four diagrams, conclusions, a list of references and sources (21 items), and is 35 pages long. Keywords: acquisition of history terms in grade 7, Latvian language skills, reading during history lessons, teaching method in history lessons for minority classes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectvēstures terminu apguve 7.klasēs
dc.subjectlatviešu valodas prasmes
dc.subjectlasīšana vēstures stundās
dc.subjectmācību metode vēstures stundās mazakumtautību klasēs
dc.titleVĒSTURES TERMINU APGUVES VEICINĀŠANA MAZĀKUMTAUTĪBU SKOLĒNIEM 7. KLASĒ
dc.title.alternativeACQUIRING HISTORICAL TERMS AND CONCEPTS BY MINORITY STUDENTS IN 7 GRADE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige