• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociāli emocionālās attīstības sekmēšanas iespējas pirmsskolas 2. vecumposma bērniem dienas ritā

Thumbnail
View/Open
299-102687-Springe_Liene_ls10136.pdf (989.5Kb)
Author
Spriņģe, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kulinska, Maija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Liene Spriņģe Darba vadītāja: Mg.sc.educ. Maija Kulinska Darba mērķis: Pētīt bērnu sociāli emocionālās attīstības sekmēšanu dienas ritā izmantojot sociāli emocionālās attīstības paņēmienus. Darba tēma: Sociāli emocionālās attīstības sekmēšanas iespējas pirmsskolas 2. vecumposma bērniem dienas ritā. Kvalifikācijas darbs veidots divās daļās. Pirmajā daļā tiek analizēta literatūra par sociāli emocionālo attīstību, sociāli emocionālās attīstības sekmēšanu pirmsskolā, otrā vecumposma attīstības īpatnībām. Otrajā daļā tiek veikts empīrisks pētījums par sociāli emocionālās attīstības sekmēšanu 2. vecumposmā dienas ritā. Tika izstrādāti pētījuma kritēriji un veikta novērošana. Pētījuma ietvaros izstrādātas metodes un paņēmieni sociāli emocionālo prasmju sekmēšanai. Pēc pedagoģiskā izmēģinājuma darbības veikta atkārtota novērošana un datu apkopošana. Kvalifikācijas darba apjoms: 33.lpp., 1 tabula, 13. attēli, 4 pielikumi, 28 literatūras un izmantotie avoti.
 
The author: Liene Spriņģe The adviser: Mg.sc.educ. Maija Kulinska The objective of the research: To explore the promotion of children's socio-emotional development in the daytime through socio-emotional development techniques. The research title: Options promoting the social-emotional development of middle age children in a pre-school during the day. The qualification work consists of two parts. The first part analyzes the literature on socio-emotional development, promotion of socio-emotional development in preschool, peculiarities of the development of the middle age stage. In the second part, an empirical study is conducted on the promotion of socio-emotional development in the middle age stage during the day. Study criteria were developed and follow-up was conducted. Methods and techniques for promoting social-emotional skills have been developed within the research. After the pedagogical trial operation, repeated observation and data collection was carried out. The content of the qualification paper includes: 33 pages, 1 table, 13 pictures, 4 attachments, 28 literature and sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68532
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV