Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana 1,5 - 3 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Strazdiņa, Signe Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanas paņēmienus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā analizējot gan latviešu, gan angļu, gan pedagogu, gan psihologu un citu speciālistu darbus tiek raksturota pašapkalpošanās prasmju būtība bērnu personības attīstībā, tiek aprakstīts 1,5 – 3 gadīgu bērnu raksturojums, tiek noskaidrot vai pedagoģiskais process un mācību vide ir bērnam pašapkalpošanās prasmju sekmētājs un tiek noskaidrots kāda ir pieaugušā loma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstībā. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums, kas iekļauj bērnu pašapkalpošanās prasmju novērošanu pētījuma sākumā un beigās, vadoties pēc izvirzītajiem kritērijiem. Lai sekmētu pašapkalpošanās prasmes tiek praktizēta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kas ietver atbilstošu vidi, dažādas aktivitātes un pieaugušo piemēru. Aim of the work: To theoretically and practically explore methods for promoting self-care skills in children aged 1.5 to 3 years. The qualification paper consists of two parts: theoretical and empirical research. In the theoretical part, by analyzing the works of Latvian and English-speaking educators, psychologists, and other specialists, the essence of self-care skills in the development of children's personalities is characterized. The characteristics of children aged 1.5 to 3 years are described, and it is determined whether the educational process and learning environment promote children's self-care skills. Additionally, the role of adults in the development of children's self-care skills is examined. In the empirical part, a study is conducted that includes observing children's self-care skills at the beginning and end of the research, based on established criteria. To promote self-care skills, a pedagogical trial is practiced, which involves an appropriate environment, various activities, and adult modeling.