Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorStrazdiņa, Signe Lāsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:05:34Z
dc.date.available2025-05-28T01:05:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102732
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68535
dc.description.abstractDarba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanas paņēmienus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā analizējot gan latviešu, gan angļu, gan pedagogu, gan psihologu un citu speciālistu darbus tiek raksturota pašapkalpošanās prasmju būtība bērnu personības attīstībā, tiek aprakstīts 1,5 – 3 gadīgu bērnu raksturojums, tiek noskaidrot vai pedagoģiskais process un mācību vide ir bērnam pašapkalpošanās prasmju sekmētājs un tiek noskaidrots kāda ir pieaugušā loma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstībā. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums, kas iekļauj bērnu pašapkalpošanās prasmju novērošanu pētījuma sākumā un beigās, vadoties pēc izvirzītajiem kritērijiem. Lai sekmētu pašapkalpošanās prasmes tiek praktizēta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kas ietver atbilstošu vidi, dažādas aktivitātes un pieaugušo piemēru.
dc.description.abstractAim of the work: To theoretically and practically explore methods for promoting self-care skills in children aged 1.5 to 3 years. The qualification paper consists of two parts: theoretical and empirical research. In the theoretical part, by analyzing the works of Latvian and English-speaking educators, psychologists, and other specialists, the essence of self-care skills in the development of children's personalities is characterized. The characteristics of children aged 1.5 to 3 years are described, and it is determined whether the educational process and learning environment promote children's self-care skills. Additionally, the role of adults in the development of children's self-care skills is examined. In the empirical part, a study is conducted that includes observing children's self-care skills at the beginning and end of the research, based on established criteria. To promote self-care skills, a pedagogical trial is practiced, which involves an appropriate environment, various activities, and adult modeling.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.subjectpiemērota mācību vide
dc.subjectpieaugušā loma bērnu ikdienā
dc.subjectbērni
dc.titlePašapkalpošanās prasmju sekmēšana 1,5 - 3 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromotion of Self - Help Skills for children aged 1.5 - 3 years in preschool education institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record