Tehnoloģiju bagātināta mācīšanās apgūstot arhitektūru vizuālajā mākslā 5. klasē
Author
Freivalde, Ļubova
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Ļubovas Freivaldes bakalaura darba “Tehnoloģiju bagātināta mācīšanās apgūstot arhitektūru vizuālajā mākslā 5. klasē” mērķis ir izstrādāt un aprobēt vizuālās mākslas 5. klases temata “Arhitektūras uztvere ar piecām maņām” metodiku, akcentējot skolēnu aktīvu, tehnoloģiju bagātinātu mācīšanos. Teorētiskajā daļā pētīti un apkopoti informācijas avoti par tehnoloģiju bagātinātu mācīšanos, digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējām un to jēgpilnu iesaistīšanu arhitektūras temata apguvē, kā arī analizētas digitālo rīku izmantošanas iespējas aktīvas, tehnoloģiju bagātinātas stundas nodrošināšanai 5. klases skolēnu mācīšanās prasmju veicināšanai vizuālajā mākslā. Empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un pedagoģiskais novērojums, lai pārbaudītu izstrādāto vizuālās mākslas 5. klases temata “Arhitektūras uztvere ar piecām maņām” metodiku, analizētas tehnoloģiju bagātinātas mācīšanās iespējas mācību procesā. Rezultātā izstrādāti ieteikumi pedagogiem digitālo rīku izmantošanai arhitektūras temata apguvē. Pētījumā ir 73 lpp., 9 tabulas, 13 attēli, 30 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: tehnoloģiju bagātināta mācīšanās, aktīvā mācīšanās, arhitektūras uztvere, arhitektūras mācīšanās metodikas. The aim of Ļubova Freivalde's bachelor's thesis, “Technology-Enhanced Learning Through Studying Architecture in Visual Arts in 5th Grade,” is to develop and test a methodology for the Grade 5 visual arts topic “Perception of Architecture with Five Senses,” emphasizing students' active, technology-enriched learning. The theoretical part investigates and compiles sources of information on technology-enhanced learning, the possibilities of using digital technology, and its meaningful integration into the study of architecture. It also analyzes the possibilities of using digital tools to ensure active, technology-enhanced lessons to promote 5th Grade students' learning skills in visual arts. The empirical part involves a pedagogical experiment and observation to test the developed methodology for the 5th Grade visual arts topic “Perception of Architecture with Five Senses” and analyzes the possibilities of technology-enhanced learning in the learning process. As a result, recommendations for teachers on using digital tools in mastering the topic of architecture were developed. The study contains 73 pages, 9 tables, 13 figures, 30 bibliographic entries, and 7 appendices. Keywords: technology-enhanced learning, active learning, perception of architecture, architecture learning methodologies.