Delfīnes de Vigānas romāna “No un es” iepazīšana 8. klases literatūras tēmā “Laiks”
Author
Bērze, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Delfīnes de Vigānas romāna “No un es” iepazīšana 8. klases literatūras tēmas “Laiks” ietvaros” mērķis ir izstrādāt un aprobēt metodisko variantu, kas veicinātu pilnvērtīgi iepazīt romānā “No un es” atklātās problēmas, kā arī veicināt sapratni un empātiju skolēnu savstarpējās attiecībās. Darbā ir ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, pielikumi. Pirmajā nodaļā ir izzināta literatūras kā mācību priekšmeta specifika, vairāk pievēršoties prozas raksturojumam un romāna pazīmēm. Nākamajā nodaļā sniegts ieskats Delfīnes de Vigānas biogrāfijā un daiļradē, akcentējot romāna “No un es” nozīmi rakstnieces daiļradē. Trešajā nodaļā tiek aplūkotas pusaudžu vecumposmam raksturīgās īpašības, kā arī izveidots stundu plāns tēmas “Laiks” iepazīšanai. Ceturtajā nodaļā ir raksturota skolotājas un skolēnu sadarbība pētījuma laikā. Piektajā nodaļā ir analizēta skolēnu un skolotājas sadarbība pētījuma laikā. Bakalaura darbā izstrādātais stundu plāns ieteicams pamatskolas literatūras skolotājiem. Atslēgas vārdi – Delfīne de Vigāna, laiks, stundu plāns, 8. klase. The aim of bachelor’s thesis “Studying Novel “No and Me” by Delphine de Vigan in the 8th Grade Literature Topic “Time”” is to develop a variant of the methodical system that would promote learning of Delphine de Vigan personality and the novel “No and Me”, as well as actualize the importance of integration in school. The work consists of an introduction, five chapters with sub-divisions, a conclusion, appendices. The first chapter explores the specifics of literature as a subject, focusing more on the characteristics of prose and the features of the novel. The second chapter highlights the personality and character of Delphine de Vigan focusing on the novel “No and Me”. The third chapter focus on the characteristic of adolescence, has been created thematic plan for the acquisition on the theme “Time”. In the fourth chapter is described students and teachers partnership. In the fifth chapter is analysed partnership and guided lesson plan success and failures. This paper should be provided to elementary school literature teachers. Key words – Delphine de Vigan, lesson plans, time, 8th grade.