• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību uzdevumi interpretēšanas prasmes veicināšanai matemātikā 8.klasē

Thumbnail
View/Open
299-103877-Feldmane_Baiba_bf20005.pdf (1.731Mb)
Author
Feldmane, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā autore ir pētījusi teksta interpretēšanas prasmju pilnveidi 8. klašu matemātikas mācību stundās, izmantojot mērķtiecīgi izvēlētus mācību materiālus un metodes. Darbā ir veikta skolēnu teksta interpretēšanas prasmju diagnostika, izveidoti metodiskie ieteikumi skolotājiem šo prasmju pilnveidei. Apkopojot iegūtos rezultātus, ir noskaidrots, ka interpretēšanas prasmju attīstīšana, izmantojot atgādņu veidošanu, akadēmiskā teksta lasīšanu, lasīšanas un rakstīšanas uzdevumu apvienošanu un diskutēšanu, pilnveido skolēnu tekstpratību. Bakalaura darbs sastāv no piecām nodaļām, sešiem pielikumiem, 18 attēliem un 19 tabulām. Atslēgvārdi ir tekstpratība, interpretēšanas prasme, atgādnes, akadēmisku tekstu lasīšana, rakstīšanas un lasīšanas apvienošana uzdevumos, diskusija.
 
In the Bachelor's work, the author has studied the development of text interpretation skills in 8th grade maths teaching classes using targeted learning materials and techniques. The work has diagnosed literacy skills for interpreting the text of pupils, developed methodological recommendations for teachers to improve these skills. By summarising the results obtained, it has been established that developing interpretation skills through reminder-making, academic text reading, combining reading and writing tasks and discussion improves pupils literacy. The Bachelor's work consists of five chapters, six attachments, 18 images and 19 tables. Keywords include literacy, interpreting skills, reminders, reading academic texts, combining writing and reading in tasks, discussion.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68594
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV