Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorBuboviča, Jana
dc.contributor.authorJansone, Beate
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:12Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105560
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68640
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir "Trīs līdz četru gadu vecu bērnu runas attīstība lomu rotaļās". Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski izpētīt 3–4 gadus vecu bērnu runas attīstību, izmantojot lomu rotaļas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījumā analizēta lomu rotaļu nozīme bērnu runas un valodas prasmju attīstībā. Teorētiskajā daļā tiek analizētas zinātniskās literatūras atziņas par bērnu runas attīstību, komunikācijas prasmēm un lomu rotaļu pedagoģisko vērtību. Lomu rotaļas tiek raksturotas kā efektīvs instruments bērnu valodas apguves un vārdu krājuma bagātināšanā. Empīriskā daļa balstīta uz pētījumu pirmsskolas izglītības iestādē X, kurā piedalījās 15 bērni vecumā no 3–4 gadiem. Praktiskajā darbā tika izmantotas lomu rotaļas, lai stimulētu bērnu aktīvo un pasīvo vārdu krājumu. Iegūtie dati tika apkopoti un analizēti, atklājot, ka lomu rotaļas veicina ne tikai bērnu vārdu krājuma paplašināšanos, bet arī dialoga prasmes, klausīšanās iemaņas un spēju izteikt savas domas. Darba rezultāti apliecina, ka lomu rotaļas ir svarīgs pedagoģiskais instruments pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībā, kas nodrošina vispusīgu valodas un komunikācijas prasmju veicināšanu
dc.description.abstractThe topic of the qualification work is "Speech development of three to four-year-old children in role-playing". The aim of the work is to theoretically learn and practically study the vocabulary of 3-4-year-old children using role-playing in the preschool pedagogical process. The study analyzes the importance of role playing in the development of children's speech and language skills. The theoretical part analyzes the findings of scientific literature on the development of children's speech, communication skills and the pedagogical value of role-playing. Role playing is described as an effective tool in children's language learning and vocabulary enrichment. The empirical part is based on a study in a preschool educational institution X, in which 15 children aged 3-4 years participated. In practical work, role plays were used to stimulate children's active and passive vocabulary. The obtained data were collected and analyzed, revealing that role-play contributes not only to the expansion of children's vocabulary, but also to dialogue skills, listening skills and the ability to express their thoughts. The results of the work confirm that role-playing is an important pedagogical tool in the development of preschool children's speech, which ensures comprehensive promotion of language and communication skills
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectruna
dc.subjectvaloda
dc.subjectlomu rotaļas
dc.subject3-4 gadus vecu bērnu runas attīstība
dc.titleTrīs līdz četrus gadus vecu bērnu runas attīstība lomu rotaļās
dc.title.alternativeSpeech development of three to four-year-old children in role-playing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige