Daiļliteratūra kā vērtību audzinošs līdzeklis pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Zvaigzne, Signija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Daiļliteratūra kā vērtību audzinošs līdzeklis pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba autore: Signija Zvaigzne Darba vadītāja: Dr. paed.,doc.Inese Freiberga Kvalifikācijas darba mērķis ir pārbaudīt kā pedagoģiskajā procesā ar daiļliteratūras palīdzību var veicināt vērtību audzināšanu 4-5 gadu veciem bērniem. Kvalifikācijas darbam ir divas nodaļas. Pirmajā nodaļā ir apkopota teorētiskā literatūra par vērtībām un to audzināšanu no dažādu psihologu, pedagogu un filozofu skatu punkta. Otrajā nodaļā tiek empīriski pārbaudītas daiļliteratūras izmantošanas iespējas pedagoģiskajā procesā vērtību audzināšanā pirmsskolā 4-5 gadu veciem bērniem. Empīriskā pētījuma uzdevumi: 1.Veikt pētāmās grupas bērnu raksturojumu un novērtēt izpratni par vērtību draudzība; 2.Īstenot pedagoģiskās izmēģinājuma darbības; 3.Izvērtēt pētījuma rezultātus; 4.Izstrādāt secinājumus un ieteikumus. Atslēgas vārdi: vērtības un to audzināšana, daiļliteratūras izmantošana, 4-5 gadu veci bērni. Darbs sastāv no 34lpp., 9 attēliem, 2 tabulām, 3 pielikumiem, 41 biogrāfiskā satura vienībām. ANOTATION Fiction as a value – raising tool in the pedagogical process in the preschool period. Author: Signija Zvaigzne Work supervisor: Dr.paed., in Pedegogy Inese Freiberga The aim of work is to analyze how literature can impact growth of value for childern from ages 4 to 5. The work consists of two parts. The first part summarizes all the theoretical information from psychologists, pedagogues and philosophers view points about values aducation. The second part consists of an empirical test for literature as a possibility, to use it in the pedagogical process to educate preschool children from ages 4 to 5 about values. Empirical research tasks: 1.Characterize the childrens of the research group and assess the understanding of the value-friendship; 2.Implement pedagogical trial activities; 3.Evaluate the results of the study; 4.Write a conclusion and recommend suggestions. Key words: Values, literature, children form ages 4 to 5. The amount of work – 34pages, 9 images, 2 attachments, 41 units of biographical content.