Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorZvaigzne, Signija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:13Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105566
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68643
dc.description.abstractDaiļliteratūra kā vērtību audzinošs līdzeklis pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba autore: Signija Zvaigzne Darba vadītāja: Dr. paed.,doc.Inese Freiberga Kvalifikācijas darba mērķis ir pārbaudīt kā pedagoģiskajā procesā ar daiļliteratūras palīdzību var veicināt vērtību audzināšanu 4-5 gadu veciem bērniem. Kvalifikācijas darbam ir divas nodaļas. Pirmajā nodaļā ir apkopota teorētiskā literatūra par vērtībām un to audzināšanu no dažādu psihologu, pedagogu un filozofu skatu punkta. Otrajā nodaļā tiek empīriski pārbaudītas daiļliteratūras izmantošanas iespējas pedagoģiskajā procesā vērtību audzināšanā pirmsskolā 4-5 gadu veciem bērniem. Empīriskā pētījuma uzdevumi: 1.Veikt pētāmās grupas bērnu raksturojumu un novērtēt izpratni par vērtību draudzība; 2.Īstenot pedagoģiskās izmēģinājuma darbības; 3.Izvērtēt pētījuma rezultātus; 4.Izstrādāt secinājumus un ieteikumus. Atslēgas vārdi: vērtības un to audzināšana, daiļliteratūras izmantošana, 4-5 gadu veci bērni. Darbs sastāv no 34lpp., 9 attēliem, 2 tabulām, 3 pielikumiem, 41 biogrāfiskā satura vienībām.
dc.description.abstractANOTATION Fiction as a value – raising tool in the pedagogical process in the preschool period. Author: Signija Zvaigzne Work supervisor: Dr.paed., in Pedegogy Inese Freiberga The aim of work is to analyze how literature can impact growth of value for childern from ages 4 to 5. The work consists of two parts. The first part summarizes all the theoretical information from psychologists, pedagogues and philosophers view points about values aducation. The second part consists of an empirical test for literature as a possibility, to use it in the pedagogical process to educate preschool children from ages 4 to 5 about values. Empirical research tasks: 1.Characterize the childrens of the research group and assess the understanding of the value-friendship; 2.Implement pedagogical trial activities; 3.Evaluate the results of the study; 4.Write a conclusion and recommend suggestions. Key words: Values, literature, children form ages 4 to 5. The amount of work – 34pages, 9 images, 2 attachments, 41 units of biographical content.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectvērtības
dc.subjectvērtību audzināšana
dc.subjectdaiļliteratūras izmantošana
dc.subject4-5 gadu veci bērni
dc.titleDaiļliteratūra kā vērtību audzinošs līdzeklis pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
dc.title.alternativeFiction as a value - raising tool in the pedagogical process in the preschool period
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record