Kustību koordinācijas sekmēšanas iespējas kustību rotaļās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem.
Author
Maskalāne, Tamāra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Tamāra Maskalāne. Bakalaura darba tēma: Kustību koordinācijas sekmēšanas iespējas kustību rotaļās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski analizēt koordinācijas sekmēšanas iespējas kustību rotaļās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek sniegtas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par vecākā pirmsskolas vecumā bērnu attīstības posmiem, kustību koordinācijas teorētiskiem aspektiem, koordinācijas sekmēšanu kustību rotaļās vecākā pirmsskolas vecumā bērniem. Empīriskajā daļā ir aprakstīta pētījuma organizācija, sniegts bērnu raksturojums, bērnu kustību koordinācijas izvērtējams, organizēta pedagoģiskā izmēģinājumu darbība, veikta datu analīze. Darba apjoms: 71 lapas puses, izmantoti 37 literatūras avoti, darbā iekļautas 11 tabulas, 13 attēli un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: kustību koordinācija, kustību rotaļas, koordinācijas sekmēšana, koordinācijas vingrinājumi. Author of the work: Tamara Maskalāne. The theme of the bachelor's thesis: Opportunities to promote coordination of movements in movement play for children of the older preschool age. The aim of the study: to theoretically and practically analyze the possibilities of facilitating coordination in movement play in children of older preschool age. The work consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part provides theoretical insights of educators and psychologists on the stages of development of children in the older preschool age., theoretical aspects of coordination of movements, promotion of coordination for movement play, in older preschool age for children. The empirical part describes the organization of the study, the characteristics of the method, the characteristics of children, the evaluation of children, the experimental activities with techniques and the analysis of data. Scope of work: pages 71, literary sources 37, tables 11, figures 13 and appendices 3 included in the work. Keywords: coordination of movements, play of movements, facilitation of coordination, coordination exercises, activities.