• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5 - 6 gadus vecu bērnu kritisko domāšanu veicinošu rotaļnodarbību organizācija.

Thumbnail
View/Open
299-105619-Berga_Vineta_vb19038.pdf (2.754Mb)
Author
Berga, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek analizēta informācija par bērnu kritiskās domāšanas attīstošiem kritērijiem un metodēm, ņemot vērā dažādus pētījumus, ieteikumus, viedokļus, zinātnisko un teorētisko literatūru. Darba empīriskajā daļā tiek analizētas piecgadīgu un sešgadīgu bērnu kritiskās domāšanas attīstošas metodes un kritēriji, ņemot vērā gan pirmsskolas pedagogu viedokļus un pieredzi, gan arī veicot bērnu novērošanu rotaļnodarbības laikā un izdarot secinājumus. Pētījuma bāzi veido 21 piecgadīgs bērns un 20 sešgadīgi bērni, kā arī 64 pirmsskolas pedagogi, kuri piedalījās darba autores izveidotajā aptaujā par bērnu kritiskās domāšanas veicinošiem kritērijiem. Rotaļnodarbību novērošanas protokols sevī iekļauj 12 dažādus kritiskās domāšanas apliecinošus kritērijus.
 
This theoretical part of the bachelor's thesis analyzes information about the criteria and methods for developing children's critical thinking, taking into account various studies, recommendations, opinions, scientific and theoretical literature. The empirical part of the thesis analyzes the methods and criteria for developing critical thinking in five- and six-year-old children, taking into account both the opinions and experience of preschool teachers, as well as observing children during play activities and drawing conclusions. The research base consists of 21 five-year-old children and 20 six-year-old children, as well as 64 preschool teachers who participated in the survey created by the author of the thesis about the criteria for promoting children's critical thinking. The play activity observation protocol includes 12 different criteria confirming critical thinking.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68661
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV