Show simple item record

dc.contributor.advisorBuboviča, Jana
dc.contributor.authorBalode, Irbe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:23Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105687
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68689
dc.description.abstractKvalifikācijas darbu “Nodarbības dabā bērnu matemātisko priekšstatu attīstībai pirmsskolas izglītības trešajā posmā” izstrādāja darba autore Irbe Balode ar mērķi teorētiski un empīriski izpētīt nodarbības dabā bērnu matemātisko priekšstatu attīstībai pirmsskolas izglītības trešajā posmā. Darba pirmajā daļā teorētiski tiek apskatīts matemātikas mācību jomas nozīmīgums, tās apguves nosacījumi saskaņā ar pirmsskolas mācību programmu, kā arī veikta izpēte par pirmsskolas izglītības trešā vecumposma attīstības iezīmēm. Pētīti psihologu un pedagogu viedokļi un atziņas par dabas nozīmīgumu bērnu ikdienas dzīvē. Teorētiskās nodaļas noslēgumā veikts pētījums, kādas ir matemātisko priekšstatu attīstības iespējas āra nodarbībās, kādi aspekti jāņem vērā pirms āra nodarbības uzsākšanas, kā organizēt nodarbības ārā matemātisko priekšstatu attīstībai. Darba otrajā daļā pētījuma sākumā izstrādāti pētāmie kritēriji matemātikas mācību jomā par sakarībām starp lielumiem. Tiek veikts novērojums par piecpadsmit bērniem vecumposmā no pieciem līdz sešiem gadiem pirmsskolas izglītības iestādē “X”. Ņemot vērā sākotnējos novērojumus un izvirzītos kritērijus, tiek izstrādāts bērnu vecumposmam un viņu interesēm atbilstošs astoņu nodarbību plāns. Pētījuma beigās tiek novērtēts bērnu attīstības progress salīdzinājumā ar sākotnējiem novērojumiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 52 lpp., 6 attēli, 2 tabulas, 30 literatūras vienības, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: āra nodarbības, matemātiskie priekšstati, pirmsskolas pedagoģiskais process, pirmsskolas izglītības trešais vecumposms, dabas materiāli.
dc.description.abstractThe qualification thesis “Outdoor learning classes for the development of children's understanding of mathematics in the third stage of preschool education” was developed by the author Irbe Balode with the aim to theoretically and empirically investigate nature activities for the development of children's mathematical concepts in the third stage of pre-school education. The first part of the theoretical part of the thesis deals with the importance of mathematics, the conditions for its learning according to the pre-school curriculum, as well as the research on the developmental features of the third age stage of pre-school education. The opinions and findings of psychologists and teachers on the importance of nature in children's everyday lives are explored. The theoretical chapter concludes with a study of the possibilities of developing mathematical concepts in outdoor activities, what aspects should be considered before starting an outdoor activity, and how to organise outdoor activities for the development of mathematical concepts. In the second part of the paper, the criteria to be investigated in the field of mathematics teaching about relations between quantities are developed at the beginning of the study. An observation of fifteen children aged between five and six years in the preschool institution "X" is carried out. In the light of the initial observations and the criteria set, an eight-lesson plan is developed, appropriate to the children's age and interests. At the end of the study, the children's progress is assessed in relation to the initial observations. The volume of the qualification work: 52 pages, 6 figures, 2 tables, 30 references, 3 annexes. Keywords: outdoor activities, mathematical concepts, pre-school pedagogical process, preschool education in the third age group, natural materials.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectāra nodarbības
dc.subjectmatemātiskie priekšstati
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.subjectpirmsskolas izglītības trešais vecumposms
dc.subjectdabas materiāli
dc.titleNodarbības dabā bērnu matemātisko priekšstatu attīstībai pirmsskolas izglītības trešajā posmā
dc.title.alternativeOutdoor learning classes for the development of children's understanding of mathematics in the third stage of preschool education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record