Show simple item record

dc.contributor.advisorMiķelsone, Ilze
dc.contributor.authorDāvida, Ija Ginvita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:23Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105688
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68690
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore – Ija Ginvita Dāvida. Darba nosaukums - Rotaļnodarbības organizācija bērnu adaptācijai pirmsskolas izglītības pirmajā posmā. Darba mērķis – izpētīt rotaļnodarbības organizāciju bērnu adaptācijai pirmsskolas izglītības pirmajā posmā. Pētījuma saturs – darba ietvaros tika raksturots adaptācijas process, rotaļnodarbību organizācija un bērnu attīstības raksturojums. Lai sasniegtu darba mērķi tika veikts bērnu novērojums un anketēti pirmsskolas pedagogi, lai izprastu rotaļnodarbību organizācijas svarīgumu adaptācijas procesā. Rezultātu apraksts - pedagoģiskie nosacījumi rotaļnodarbību organizācijai bērnu adaptācijas periodā pirmsskolas izglītības pirmajā posmā ietver drošu un atbalstošu vidi, kurā bērniem ir iespēja izteikt savas emocijas, iepazīt apkārtējo pasauli un attīstīt sociālās prasmes. Tādējādi nodrošināts, ka adaptācija notiek pakāpeniski un bez lieka stresa, pielāgojot aktivitātes atbilstoši bērnu vajadzībām, rakstura īpatnībām un emocionālajām vajadzībām. Pētījums norāda, ka visefektīvākās ir radošās un kustību rotaļas, kas ļauj bērniem izpaust savas emocijas un iztēli, veicinot viņu emocionālo pašpārliecinātību un socializāciju. Kolektīvās rotaļas arī palīdz bērniem attīstīt savstarpējo sadarbību un draudzības veidošanos, kas ir būtiski pirmsskolas adaptācijai. Darba lapaspušu skaits – 38 lapaspuses. Darbā izmantoti 7 attēli, 25 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 3 tabulas un 1 pielikums Atslēgas vārdi – bērni, adaptācija, rotaļnodarbības, organizācija, pedagoģiskais process.
dc.description.abstractAuthor of the qualification work – Ija Ginvita Dāvida. Title of the work - Organization of the Play Lessons for Children's Adaptation in the First Stage of Preschool Education. Purpose of the work – to study the organization of play activities for children's adaptation to the first stage of preschool education. Content of the study – within the framework of the work, the adaptation process, organization of play activities and characteristics of children's development were described. To achieve the goal of the work, observation of children was carried out and preschool educators were surveyed to understand the importance of organization of play activities in the adaptation process. Description of the results - pedagogical conditions for the organization of play activities during the adaptation period of children in the first stage of preschool education include a safe and supportive environment in which children have the opportunity to express their emotions, get to know the world around them and develop social skills. This ensures that adaptation occurs gradually and without unnecessary stress, adjusting activities according to the needs, character traits and emotional needs of children. The study indicates that the most effective are creative and movement games, which allow children to express their emotions and imagination, promoting their emotional self-confidence and socialization. Collective games also help children develop mutual cooperation and friendship, which are essential for preschool adaptation. Number of pages of the work – 38 pages. The work uses 7 pictures, 25 bibliographical entries, 3 tables and 1 appendix Keywords – children, adaptation, play activities, organization, pedagogical process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectbērni
dc.subjectadaptācija
dc.subjectrotaļnodarbības
dc.subjectorganizācija
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.titleRotaļnodarbības organizācija bērnu adaptācijai pirmsskolas izglītības pirmajā posmā
dc.title.alternativeOrganization of the Play Lessons for Children's Adaptation in the First Stage of Preschool Education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record