• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagoģiskie nosacījumi rakstītprasmes veicināšanai pirmsskolas 3.posmā.

Thumbnail
View/Open
299-105783-Cekareva_Agnese_ac20030.pdf (1.359Mb)
Author
Cekareva, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Lai noskaidrotu kādi pedagoģiskie nosacījumi jāņem vērā rakstītprasmes veicināšanai pirmsskolas 3. posmā, Agnese Cekareva bakalaura darba “Pedagoģiskie nosacījumi rakstītprasmes veicināšanai pirmsskolas 3.posmā” ietvaros veica pētījumu divās daļās. Teorētiskajā daļā tika analizēta rakstītprasme, tās metodika un saturs, formulēti pedagoģiskie nosacījumi, kas svarīgi rakstītprasmes apguvē un veicināšanā. Praktiskajā daļā aprakstīta pētījuma norises gaita, izmantotās metodes, iegūtie rezultāti. Nobeigumā formulēti no pētījuma rezultātiem izrietoši ieteikumi pirmsskolas pedagogiem rakstītprasmes satura un metodikas izvēlei, kā arī secinājumi. Bakalaura darbs sastāv no 47 lpp. Tajā iekļauta 1 tabula, 15 attēli, 5 pielikumi un 47 bibliogrāfiskās saraksta vienības, un galvojums. Izmantotie atslēgvārdi – rakstītprasme, pedagoģiskie nosacījumi, veicināšana, pirmsskola.
 
In order to find out what pedagogical conditions should be taken into account for promoting literacy in the 3rd stage of preschool, Agnese Cekareva conducted a study in two parts as part of her bachelor's thesis “Pedagogical conditions for promoting literacy in the 3rd stage of preschool”. The theoretical part was analysed literacy, its methodology and content, formulated pedagogical conditions that are important for the acquisition and promotion of literacy. The practical part describes the course of the research, the methods used, and the results obtained. In conclusion, recommendations for preschool educators for the selection of literacy content and methodology, as well as conclusions, are formulated based on the results of the research. The bachelor's thesis consists of 47 pages. It includes 1 table, 15 images, 5 appendices and 47 bibliographical entries, and a guarantee. Keywords used – literacy, pedagogical conditions, promotion, preschool.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68715
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV