Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorKalniņa, Daiga
dc.contributor.authorGulāne, Antra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:35Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:35Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105921
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68748
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Pētniecisko prasmju veidošanās dabaszinību mācību procesā bērniem pirmsskolas 2. posmā” izstrādāts ar mērķi teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt metodes 4-5 gadus vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstība dabaszinību mācību satura apguvē pirmsskolā. Darba teorētiskajā daļā analizēts pētniecisko prasmju jēdziens un to attīstību ietekmējošie iekšējie un ārējie faktori pirmsskolas otrajā posmā. Balstoties uz Skola2030 dabaszinību mācību jomas satura analīzi, ir noteiktas pētniecisko prasmju attīstības iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā dabaszinību satura apguvē. Empīriskajā pētījumā, kura iesaistīti 12 četrgadīgi bērni, aplūkotas metodes un paņēmieni dabaszinību mācību satura apguvē, kas ļauj veicināt pētniecisko prasmju attīstību. Analizējot bērniem piedāvātās iekštelpu un āra nodarbības, pētījuma noslēgumā kā ieteikumi pirmsskolas skolotājiem sniegta atbilde uz pētniecības jautājumu – kādas metodes dabaszinību mācību process pirmsskolā sekmē pētniecisko prasmju apguvi 4-5 gadus veciem bērniem? Kvalifikācijas darba saturs: 41 lpp., 11 attēli, 8 tabulas, izmantotas 38 literatūras vienības, pievienots 1 pielikums
dc.description.abstractThe qualification work “Development of research skills in the process of teaching natural sciences to children in the 2nd stage of preschool” was developed with the aim of theoretically analyzing and empirically testing methods for the development of research skills in 4-5-year-old children in the acquisition of natural science content in preschool. In the theoretical part of the work analyzes the concept of research skills and the internal and external factors influencing their development in the second stage of preschool. Based on the content analysis of the Skola2030 natural science learning area, the possibilities for the development of research skills in the preschool pedagogical process in the acquisition of natural science content have been determined. The empirical study, which involved 12 four-year-old children, examined methods and techniques in the acquisition of natural science content, which allow promoting the development of research skills. Analyzing the indoor and outdoor activities offered to children, the study concludes with recommendations for preschool teachers to answer the research question – what methods of teaching science in preschool promote the acquisition of research skills in 4-5-year-old children? Qualification work content: 41 pages, 11 pictures, 8 tables, 38 literature units used, 1 appendix added
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectāra nodarbības
dc.subjectdabaszinības
dc.subjectpētnieciskās prasmes
dc.subjectpirmsskolas otrais posms
dc.titlePētniecisko prasmju veidošanās dabaszinību mācību procesā bērniem pirmsskolas 2. posmā
dc.title.alternativeDevelopment of research skills in the process of teaching natural sciences to children in the 2nd stage of preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию