Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorAvanesova, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:36Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:36Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105924
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68750
dc.description.abstractDarba nosaukums: “Kustību rotaļa – 4-5 gadus veca pirmsskolēna sadarbības prasmju attīstītāja”. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un prakstiski pielietot kustību rotaļas 4 – 5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai. Darba teorētiskā daļa balstās uz literatūras avotiem, kas atspoguļo kustību rotaļu nozīmi 4 – 5 gadus vecu pirmsskolēnu sadarbības prasmju veicināšanā. Kustību rotaļas ir lielisks veids, kā bērniem sekmēt sadarbību gan iekštelpās, gan ārtelpās, jo tās palīdz attīstīt empātiju un līdzjūtību, dažādus lēmumus pieņemšanu, modelēt iekļaujošas attiecības, uzlabot neverbālās komunikācijas prasmes un palielināt kustību rotaļas laikā uzmanību un piesaisti. Empīriskajā pētījumā ar kustību rotaļu palīdzību tiek novērota sadarbības prasmju attīstība. Pētījuma rezultāti uzrāda pozitīvas tendences, tomēr pētījums liecina, ka vēl ir nepieciešams veikt papildus izpēti, lai iegūtu dziļāku izpratni par faktoriem, kas ietekmē bērnu spēju sadarboties un pieņemt lēmumus. Ieteicams paplašināt pētījumu, iekļaujot vairākus grupu dinamikas aspektus un dažādas vecuma grupas, lai iegūtu visaptverošāku skatījumu uz bērnu attīstību saistībā ar lēmumu pieņemšanu, pašpārliecinātību un grupas sadarbību.  Darbā izstrādātie priekšlikumi pedagogiem piedāvā praktiskas metodes, kā dažādot kustību rotaļas pirmsskolas izglītības procesā, lai sekmētu bērnu sadarbības prasmes ikdienā. Darbs sastāv no: 2 nodaļām, izklāstīts 51. lpp, papildināts ar 20 attēliem, 4 tabulām, darbā izmantoti 51 literatūras avoti. Atslēgvārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, kustību rotaļa, pedagoģiskais process pirmsskolā
dc.description.abstractTitle of the work: "Movement play - 4-5-year-old preschooler's cooperation skills developer". The purpose of the study: to theoretically analyze and practically apply movement games to promote the cooperation skills of 4-5-year-old preschoolers. The theoretical part of the work is based on literature sources that reflect the importance of movement games in promoting cooperation skills of 4-5-year-old preschoolers. Movement play is a great way for children to promote cooperation both indoors and outdoors, as it helps develop empathy and compassion, different decision-making, model inclusive relationships, improve non-verbal communication skills and increase attention and engagement during movement play. In the empirical study, the development of cooperation skills is observed with the help of movement games. The results of the study show positive trends, however, the study shows that it is still necessary to conduct additional research in order to gain a deeper understanding of the factors that affect children's ability to cooperate and make decisions. It is recommended that the study be expanded to include multiple aspects of group dynamics and different age groups to gain a more comprehensive view of children's development in relation to decision-making, assertiveness and group cooperation.  The proposals developed in the work offer educators practical methods of diversifying movement games in the preschool education process in order to promote children's cooperation skills in everyday life. The work consists of: 2 chapters, presented on 51 pages, supplemented with 20 pictures, 4 tables, 51 literary sources are used in the work. Keywords: cooperation, cooperation skills, movement play, pedagogical process in preschool. 
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectsadarbība
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectkustību rotaļa
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.titleKustību rotaļa 4 - 5 gadus veca pirmsskolēna sadarbības prasmju attīstītāja
dc.title.alternativeMovement play for 4 - 5 year old preschooler, developing cooperation skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record