• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emocionālās labbūtības veicināšanas iespējas bērnu garīgās veselības attīstībā 4-5 gadu vecumā

Thumbnail
View/Open
299-98566-Mincane_Dace_dm21112.pdf (1.425Mb)
Author
Mincāne, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Emocionālās labbūtības veicināšanas iespējas bērnu garīgās veselības attīstībā 4-5 gadu vecumā”, Cēsu filiāle: Latvijas universitāte, 2023. gads. Darba autors: Dace Mincāne Darba vadītājs: Inese Freiberga Pētnieciskā darba mērķis ir teorētiski un empīriski izzināt bērnu emocionālās labbūtības sekmēšanas iespējas bērnu 4-5 gadu vecumā un izstrādāt ieteikumus pedagogiem labbūtības sekmēšanai. Pētnieciskā darba mērķa sasniegšanai tika veikti sekojoši uzdevumi: 1)teorētiski analizētas pedagogu un psihologu atziņas par emocionālo labbūtību, kā vienu no svarīgākajiem garīgās veselības komponentiem, tās nozīmīgumu bērnu attīstībā; 2)emocionālās labbūtības līmeņu diagnosticēšana “Y” grupā pētījuma sākumā; 3)bērnu individuāls novērojums “Y” grupā; 4)pielietota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība emocionālās labbūtības līmeņa paaugstināšanai “Y” grupā; 5)emocionālās labbūtības līmeņu atkārtota diagnosticēšana “Y” grupā pētījuma beigās; 6)izstrādāti secinājumi un ieteikumi emocionālās labbūtības veicināšanai un iespējas, kā tos pielietot. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēts labbūtības jēdziena traktējums zinātniskajā literatūrā, kā arī analizēti emocionālās labbūtības kavējošie un sekmējošie faktori. Empīriskajā daļā tiek pārbaudīti uz teorētiskajām atziņām balstīti secinājumi par pedagoģiskajiem nosacījumiem, kas veicina emocionālo labbūtību, kas tiek apkopoti un uz tā pamata izstrādāti secinājumi un ieteikumi pedagogiem, kā sekmēt bērnu emocionālo labbūtību pirmsskolas bērniem 4-5 gadu vecumā. Kvalifikācijas darba apjoms ir 67 lpp, tas satur 4 tabulas, 18 attēlus, 1 pielikumus un tika izmantoti 52 zinātniskās literatūras avoti. Atslēgas vārdi: labbūtība, emocionālā labbūtība, bērnu emocionālā labbūtība, emocionālās labbūtības veicināšana pirmsskolā, pedagoģiskie nosacījumi labbūtības veicināšanai.
 
Subject of qualification work is “Possibilities of promoting emotional well-being in the development of children’s mental health at the age of 4-5 years”, Cesis branch: University of Latvia, 2023. Author of the work: Dace Mincane Work manager: Inese Freiberga The purpose of the research work is to theoretically and empirically explore the possibilities for promoting the emotional well-being of children at the age of 4-5 and develop recommendations for educators to promote good value. The following tasks were carried out in order to achieve the objective of the research work: 1)theoretically analysed educators’ and psychologists’ knowledge of emotional well-being, aso ne of the most important components of mental health, its significance for children’s development; 2)diagnosing of emotional well-being levels in group “Y” of research at first; 3)individual children’s observation in group “Y”; 4)pedagogical test action applied to increase emotional wellness level; 5)diagnosing of emotional well-being levels in group “Y” of research at the end; 6)conclusions and recommendations developed to promote emotional wellness and how to apply them. The qualification work shall consist of two parts – the theoretical part and the empirical part. The theoretical part analyses the interpretation of the concept of well-being in scientific literature, analyzed factors hindering and promoting emotional wellness. The empirical part examines theoretical knowlwdge based conclusions on pedagogical conditions that promote emotional well-being and in the end developed recommendations for educators how to promote the wellness of children in preschool at 4-5 years of age. The workload of qualification work shall be: 67 pages, 4 tables, 18 pictures, 1 attachments, 52 scientific literature sources. Keywords: well-being, emotional well-being, emotional well-being of childrens age of 4-5, pedagogical conditions of well-being promotion.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68802
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Viena vecāka ģimeņu labbūtība Latvijā no vecāku perspektīvas 

    Voldiņa, Sandra (Latvijas Universitāte, 2023)
    Maģistra darba “Viena vecāku ģimeņu labbūtība Latvijā no vecāku perspektīvas” mērķis ir izpētīt viena vecāka ģimeņu ar vismaz vienu nepilngadīgu bērnu labbūtību, identificēt un sniegt izpratni par to ietekmējošiem faktoriem. ...
  • Akadēmiskā Dzīve, 48.krājums 

    Unknown author (LU Akadēmiskais apgāds, 2012)
  • Mežs – Cilvēks – Izcirtums: Ainavas pārmaiņu izpratne mežu izciršanas procesā 

    Šantare, Rita (Latvijas Universitāte, 2015)
    Mežs ir Latvijas ainavas neatņemama sastāvdaļa, iztikas un labbūtības avots, tomēr intensīvās mežizstrādes process ainavā ir ieviesis straujas pārmaiņas. Maģistra darba “Mežs – Cilvēks – Izcirtums: Ainavas pārmaiņu izpratne ...

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV