Patstāvības attīstīšanas iespējas 2.-3. klases skolēniem
Author
Demidova, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Noslēguma darba Patstāvības attīstīšanas iespējas 2.-3. klases skolēniem. Darbā ir noskaidrotas patstāvība , tās struktūra, patstāvības attīstību ietekmējošie faktori, kā arī patstāvība loma bērna dzīvē. Pašpaļāvības tēma ir svarīgs faktors mūsdienu sabiedrībā. Noslēgumā tiek piedāvātas tās metodes un paņēmieni, kurus būtu vēlams iekļaut mācību procesā. Praktiskā daļa ir atsevišķa gadījuma pētījums. Tika izmantota kvalitatīvā pētījuma metode - padziļināta intervija ar sākumskolas skolotāju, skolēnu darbu analīze pēc kritērijiem un skolēnu aptauja, izmantojot anketas, lai noteiktu, kā veicināt patstāvības attīstīšanas iespējas 2.-3. klases skolēniem. Izmantotās avotu un literatūras sarakstā ir 27 avoti un 8 pielikumi . . Atslēgas vārdi: sākumskolas skolēni, patstāvība, pētniecība, pedagoģija. The aim of the final work The paper clarifies definitions of Developing self-sufficiency for 2nd and 3rd form students. The paper clarifies definitions of self-sufficiency, its structure, factors influencing the development of self-sufficiency, as well as the role of independence and self-sufficiency in a child’s life. The theme of self-sufficiency is a necessity in modern society. The practical part is a case study. The qualitative research method was applied - an in-depth interview with a Primary teacher, analysis of documentation according to criteria and interviewing students using questionnaires to determine how to develop lessons in Grade 2 and 3. In total 23 respondents (pupils from 2nd -3rd grades) participated in the survey. The list of sources and literature used includes 27 sources and 8 appendices. Key words: primary school students, self-sufficiency, research, pedagogy.