Muzikālo rotaļu loma 1,5 – 3 gadu vecu bērnu runas attīstībā
Author
Markoviča, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Muzikālo rotaļu loma 1,5 – 3 gadu vecu bērnu runas attīstībā Darba autore: Ieva Markoviča Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Baiba Brice Teorētiskā daļa: Kvalifikācijas darbā tiek analizētas pedagoģijas speciālistu un psihologu atziņas par muzikālo rotaļu lomu 1,5 – 3 gadus vecu bērnu runas attīstībā. Praktiskā daļa: Praktiskajā daļā tika veikts pētījums, kurā piedalījās 16 pirmsskolas izglītības iestādes bērni vecumā no 1,5 – 3 gadiem. Pētījumā tika izmantota novērošanas metode. Tika izvirzīti 6 kritēriji runas attīstības līmeņa noteikšanai pētījuma sākumā un beigās. Pētījumā tika izmantotas 3 pirkstiņrotaļas, 1 kociņu spēle un 4 muzikālās rotaļas. Pētījuma hipotēze, ka runas attīstība 1,5 – 3 gadus veciem bērniem norit sekmīgāk, ja bērni dienas ritā regulāri tiek iesaistīti dažāda veida muzikālajās rotaļās, atbilstoši vecumposmam un interesēm, un tiek izmantoti bērnus ieinteresējoši vizuālie materiāli, dažādi rotaļu priekšmeti ir praktiski apstiprināta. Darba apjoms: 46 lpp., 7 attēli, 3 tabulas, 37 literatūras avoti, 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: muzikālās rotaļas, pirkstiņrotaļas, runas attīstība, 1,5 – 3 gadus veci bērni, pedagoģija, pirmsskola. Title of qualification work: The role of musical games in the speech development of 1.5 - 3 year old children Author of the work: Ieva Markoviča Scientific supervisor of the work: Mg.paed. Baiba Brice Theoretical part of the work: Qualification work analyses the findings of pedagogy specialists and psychologists about using musical games in speech development of children between ages from 1,5 to 3 years. Practical part of the work: In the practical part a study was implemented, involving 16 preschool children in ages from 1,5 to 3 years. Observation method was used in the study. 6 main criteria was defined to determine the level of speech development from the start and the finish of the study. The study contains 3 finger games, 1 game with play sticks and 4 musical games. Hypothesis of the study is to prove that speech development for 1,5 to 3 year old children is more successful, if during the day kids are involved in different musical games, appropriate for their age and that corresponds their intereses and as well it's important to use visual and practical elements, this practice was proved to be successful. Workload: 45 pages, 7 pictures, 3 tables, 37 literature sources, 8 attachments. Keywords: Musical games, finger games, speech development, 1.5 - 3 year old children, pedagogy, preschool.