• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1,5 - 3 gadu vecu bērnu vārdu krājumu paplašināšana ar dzīvnieku nosaukumiem kustību rotaļās āra vidē

Thumbnail
View/Open
299-98791-Dundure_Madara_md21074.pdf (2.357Mb)
Author
Dundure, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba apjoms: 35 lapas, darbs sastāv no 3 nodaļām un 6 apakšnodaļām, 5 attēliem, 5 diagrammām, 34 literatūras un avotu saraksts. Darba mērķis: Teorētiski pētīt un empīriski pārbaudīt, kā kustību rotaļas āra vidē sekmē bērna vārdu krājuma paplašināšanu ar dzīvnieku nosaukumiem bērniem no 1,5 līdz 3 gadu vecumam. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: Teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā darba autore iepazīstas ar bērnu valodas attīstību no 1,5 līdz 3 gadu vecumam, pēta pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par bērnu attīstību no 1,5 līdz 3 gadu vecumam, literatūru par kustību rotaļām un āra nodarbībām, kā tās ietekmē bērna mācīšanās spējas un kā palīdz sekmēt bērnu vārdu krājumu, kā arī to, vai ar kustību rotaļām āra vidē var paplašināt bērnu vārdu krājumu. Empīriskajā daļā darba autore veic izmēģinājuma darbību ar kustību rotaļām ārā vidē un pārbauda bērnu zināšanas par dzīvnieku nosaukumiem pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Pētījuma beigās autore pārbauda vai bērnu vārdu krājums ir paplašinājies ar dzīvnieku nosaukumiem.
 
Volume of the work: 35 pages, the work consists of 3 chapters and 6 subsections, 5 pictures, 5 diagrams, 34 references and a list of sources. The purpose of the work: Theoretically researched and empirically tested how movement games in the outdoor environment contribute to the expansion of the child's vocabulary with the names of animals for children from 1.5 to 3 years of age. The qualification work consists of two parts: Theoretical and Empirical. In the theoretical part, the author studies the theoretical knowledge of pedagogues and psychologists about the development of children from 1.5 to 3 years of age. Get acquainted with the language development of children from 1.5 to 3 years of age. Investigates whether and how outdoor movement games can expand children's vocabulary. Explores the literature on movement play and outdoor activities, how they positively affect a child's learning abilities, and how to expand children's vocabulary. In the empirical part, the authors of the work check children's knowledge of animal names at the beginning and at the end of the study. The author of the paper conducts a trial activity with movement games in the outdoor environment. At the end of the study, it is checked whether the children's vocabulary includes extensions with animal names.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68876
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV