Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māra
dc.contributor.authorĶimene, Marika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:57Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other98793
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68878
dc.description.abstractKvalifikācijas darba ‘’Dizaina domāšanas veicināšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā 3.vecuposmā’’ mērķis ir teorētiski pētīt 3.vecumposma bērnu dizaina domāšanas veicināšanas iespējas tehnoloģiju mācību jomā un izveidojot uzdevumus to praktiski pārbaudīt. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizēta dizaina domāšanas teorijas, aprakstīta dizaina domāšanas veicināšanas iespējas pirmsskolā tehnoloģiju mācību jomā, 3.vecumposma īpatnības un, kādi varētu būt paņēmieni prasmju attīstīšanai dizaina domāšanā pirmsskolā tehnoloģiju mācību jomā 3.vecumposmā. Pētījuma otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā izstrādāti pieci uzdevumi un veikta pedagoģiskā novērošana, kuras laikā tiek izvērtētas bērnu prasmes pēc izvirzītajiem kritērijiem. Pētījuma rezultāti tiek atspoguļoti tabulās, diagrammās un attēlos, aprakstoši. Secināju, ka dizaina domāšana bērniem palīdz realizēt iecerēto, izceļot radošumu un veidojot pārliecību bērnos. Kvalifikācijas darbs sastāv no 43 lapaspusēm, tajās iekļautas 15 tabulas, 5 diagrammas un 20 attēli. Kvalifikācijas darbā iekļauti 24 literatūras avoti.
dc.description.abstractQualification work ‘’Design thinking promotion technologies in the field of learning in preschool in the 3rd age stage’’ the goal is to theoretically study the possibilities of promoting design thinking of 3rd-year-old children in the field of technology learning and to test it practically by creating tasks. The theoretical part of the study analyzes the theories of design thinking, describes the possibilities of promoting design thinking in the field of technology learning in preschool, the characteristics of the 3rd age stage and what could be the techniques for developing skills in design thinking in the field of technology learning in the 3rd age stage. In the second part of the research, an empirical study is carried out, in which five tasks are developed and pedagogical observation is carried out, during which children's skills are evaluated according to the set criteria. The research results are presented descriptively in tables, charts and pictures. I concluded that design thinking helps children realize what they envisioned, highlighting creativity and building confidence in children. The qualification work consists of 43 pages, including 15 tables, 5 diagrams and 20 images. The qualification work includes 24 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpirmsskola
dc.subjecttehnloģiju mācību joma
dc.subjectdizaina domāšana
dc.subject3.vecumposms
dc.titleDizaina domāšanas veicināšana Tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā 3.vecumaposmā
dc.title.alternativeDesign thinking promotion Technologies in the field of learning in preschool in the 3rd age stage
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record