Izglītojošas un atbalstošas vides veidošana pirmsskolas izglītības 3. posmā
Author
Bule, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Pētniecības darba autore: Iveta Bule. Pētniecības darba tēma: Izglītojošas un atbalstošas vides veidošana pirmsskolas izglītības 3. posmā. Pētniecības darba zinātniskā vadītāja: Dr. psych. Tija Zīriņa. Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt izglītojošas un atbalstošas vides veidošanas iespējas pirmsskolas izglītības 3. posmā. Pētījuma jautājums: Kā veidot izglītojošu un atbalstošu vidi pirmsskolas izglītības iestādē? Pētījuma saturs: Izstrādāti divi pedagoģiskie novērojumi, mācību vides novērojums, izglītojošas un atbalstošas mācību vides nodrošinājuma būtības novērojums. Izstrādātas pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, izveidots emocijas pārvaldīšanai miera krēsls un izstrādāti grupas noteikumi. Pētījuma darba apjoms: 43 lapaspuses, 3 tabulas, 20 attēli, 1 pielikums un 24 vienību literatūras skaits. Atslēgas vārdi: 3. posms, izglītojoša un atbalstoša vide, vides veidošana, pirmsskola. Author of the research work: Iveta Bule. Topic of the research work: Creating an educational and supportive environment in the 3rd stage of preschool education. Scientific leader of the research work: Dr. psych. Tija Zirina. The purpose of the study: To theoretically study and practically test the possibilities of creating an educational and supportive environment in the 3rd stage of preschool education. Research question: How to create an educational and supportive environment in a preschool educational institution? Content of the study: Two pedagogical observations have been developed, an observation of the learning environment, an observation of the nature of providing an educational and supportive learning environment. Pedagogic trial activities have been developed: created a peace chair for managing emotions and developed group rules. Scope of research work: 43 pages, 3 tables, 20 images, 1 appendix and 24 items of literature. Key words: 3rd stage, educational and supportive environment, environment creation, preschool.