Piederības izjūtas veidošana klases kolektīvam sākumskolā
Author
Rumba, Solveiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats – Piederības izjūtas veidošana klases kolektīvam sākumskolā. Darba autore – Solveiga Rumba. Darba zinātniskais vadītājs – prof., Dr. psych. Tija Zīriņa. Pētījuma mērķis – teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt piederības izjūtas veidošanas iespējas klases kolektīvam sākumskolā. Pētījuma jautājums – kāda ir piederības izjūtas veidošanās dinamika 1. un 2. klasē sākumskolā? Teorētiskā daļa - tiek analizēta zinātniskā literatūra par piederības izjūtas jēdziena būtību, piederības izjūtas veidošanu un tās ietekmējošiem faktoriem. Empīriskā daļa - tiek pamatota pētījuma metožu izvēle, veikts pētāmās auditorijas un pētījuma norises apraksts, pētījuma laikā iegūto datu analīze un interpretācija. Atslēgas vārdi – piederības izjūta, sākumskola, klases kolektīvs, saliedētība. Darba saturs – kopīgais lappušu skaits - 53, 2 pielikumi, 36 literatūras un informācijas avoti. Title of thesis - Building a sense of belonging to the class collective in primary school. Name of the author - Solveiga Rumba. Name of thesis supervisor - prof., Dr. psych. Tija Zīrina. Purpose of research - theoretically study and practically test the possibilities of creating a sense of belonging to the class collective in primary school. Research question - what are the dynamics of the formation of a sense of belonging in the 1st and 2nd grade in primary school? The theoretical part - analyzes the scientific literature on the essence of the concept of a sense of belonging, the formation of a sense of belonging and its influencing factors. The practical section of the research- reflect the choice of research methods, a description of the researched audience and the course of the research was made, analysis and interpretation of the data obtained during the study.. Keywords – sense of belonging, primary school, class collective, unity. Content of thesis – 53 pages, 2 appendices, 36 sources of literature and information.