Mierīgas un netrokšņainas mācību vides ietekme uz bērnu mācību procesu pirmsskolas trešajā vecumposmā
Author
Baiža, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Niedra, Jānis
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Baiba Baiža Darba nosaukums: Mierīgas un netrokšņainas mācību vides ietekme uz bērnu mācību procesu pirmsskolas trešajā vecumposmā Darba mērķis: Teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt, kā mierīga un netrokšņaina mācību vidi ietekmē 5-6 gadus vecus bērnus dažādās nodarbībās pirmskolā. Pētījums ir veikts par mierīgas un netrokšņainas mācību vides salīdzinājumu ar nemierīgu un trokšņainu. Iegūtie rezultāti parāda, ka ilgstoši nepiemērota vide pirmskolas bērniem ne tikai negatīvi ietekmē mācību procesu, bet rada arī dažādus fizioloģiskos, emocionālos un psiholoģiskos traucējumus, ko apliecina daudzie pētījumi. Nodarbībās veiktie novērtējumi un aprēķini parāda, ka trokšņainas un nemierīgas nodarbības mācību vide ir vērtējama ievērojami zemāk nekā mierīga un netrokšņaina. Tas ir attiecināms uz visiem trijiem izvirzītiem kritērijiem. Visvairāk atšķiras bērnu spēja koncentrēties un uzmanība uzdevumam nodarbībā. Darbā ir 51 lpp. 7.att., 4.tab., bibliogrāfiskajā sarakstā ir 75 vienības, 2 pielikumi. Author of the work: Baiba Baiža Title of the work: The influence of a calm and quiet learning environment on the learning process of children in the third stage of preschool age The purpose of the work: To theoretically analyze and empirically check how a calm and quiet learning environment affects 5-6-year-old children in various classes in preschool. A study has been conducted on the comparison of a calm and quiet learning environment with a turbulent and noisy one. The obtained results show that a long-term inappropriate environment for preschool children not only negatively affects the learning process, but also causes various physiological, emotional and psychological disorders, which is confirmed by numerous studies. The assessments and calculations made in the classes show that the learning environment of a noisy and turbulent class is rated significantly lower than a calm and quiet one. This applies to all three criteria. Children's ability to concentrate and attention to the task in the lesson differ the most. The work has 51 pages. 7 Fig. 4 tab., the bibliographic list contains 75 items, 2 appendices.