Show simple item record

dc.contributor.advisorNiedra, Jānis
dc.contributor.authorBaiža, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:07:02Z
dc.date.available2025-05-28T01:07:02Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other98886
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68909
dc.description.abstractDarba autore: Baiba Baiža Darba nosaukums: Mierīgas un netrokšņainas mācību vides ietekme uz bērnu mācību procesu pirmsskolas trešajā vecumposmā Darba mērķis: Teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt, kā mierīga un netrokšņaina mācību vidi ietekmē 5-6 gadus vecus bērnus dažādās nodarbībās pirmskolā. Pētījums ir veikts par mierīgas un netrokšņainas mācību vides salīdzinājumu ar nemierīgu un trokšņainu. Iegūtie rezultāti parāda, ka ilgstoši nepiemērota vide pirmskolas bērniem ne tikai negatīvi ietekmē mācību procesu, bet rada arī dažādus fizioloģiskos, emocionālos un psiholoģiskos traucējumus, ko apliecina daudzie pētījumi. Nodarbībās veiktie novērtējumi un aprēķini parāda, ka trokšņainas un nemierīgas nodarbības mācību vide ir vērtējama ievērojami zemāk nekā mierīga un netrokšņaina. Tas ir attiecināms uz visiem trijiem izvirzītiem kritērijiem. Visvairāk atšķiras bērnu spēja koncentrēties un uzmanība uzdevumam nodarbībā. Darbā ir 51 lpp. 7.att., 4.tab., bibliogrāfiskajā sarakstā ir 75 vienības, 2 pielikumi.
dc.description.abstractAuthor of the work: Baiba Baiža Title of the work: The influence of a calm and quiet learning environment on the learning process of children in the third stage of preschool age The purpose of the work: To theoretically analyze and empirically check how a calm and quiet learning environment affects 5-6-year-old children in various classes in preschool. A study has been conducted on the comparison of a calm and quiet learning environment with a turbulent and noisy one. The obtained results show that a long-term inappropriate environment for preschool children not only negatively affects the learning process, but also causes various physiological, emotional and psychological disorders, which is confirmed by numerous studies. The assessments and calculations made in the classes show that the learning environment of a noisy and turbulent class is rated significantly lower than a calm and quiet one. This applies to all three criteria. Children's ability to concentrate and attention to the task in the lesson differ the most. The work has 51 pages. 7 Fig. 4 tab., the bibliographic list contains 75 items, 2 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpirmskolas
dc.subjecttrešais vecumposms
dc.subjectnetrokšņains
dc.subjectmierīgs
dc.subjectietekme
dc.titleMierīgas un netrokšņainas mācību vides ietekme uz bērnu mācību procesu pirmsskolas trešajā vecumposmā
dc.title.alternativeThe influence of a calm and quiet learning environment on the learning process of children in the third stage of preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record