Show simple item record

dc.contributor.advisorJurgena, Inese
dc.contributor.authorTrumpekoja, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:07:07Z
dc.date.available2025-05-28T01:07:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other98967
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68942
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Elīna Trumpekoja Kvalifikācijas darba tēma: trīsgadīgu bērnu sociālās adaptācijas veicināšana rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: Teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt trīsgadīgu bērnu sociālās adaptācijas veicināšanu rotaļnodarbībā. Lai sasniegtu mērķi, darba autore pirmajā nodaļā analizējusi pedagoģiski psiholoģisko literatūru par trīsgadīga bērna sociālo adaptāciju, pētījusi adaptācijas izpausmes, faktorus, kas ietekmē veiksmīgas adaptācijas norisi, un iespējas, kā sekmēt bērna sociālo adaptāciju pirmsskolas pedagoģiskajā procesā izmantojot rotaļnodarbības. Kvalifikācijas darba otrajā nodaļā atspoguļots veiktais empīriskais pētījums, kurā ir veikta novērošana pēc izstrādātajiem kritērijiem adaptācijas process perioda sākumā un beigās. Pētījuma gaitā tika veikta pedagoģiskā darbība, kurā tika izmantotas dažādas rotaļas un salīdzināti iegūtie rezultāti. Darba noslēgumā izstrādāti teorētiskā un empīriskā pētījuma secinājumi. Pētījuma sākumā izvirzītais jautājums - vai iespējams veicināt trīsgadīgu bērnu sociālo adaptāciju rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē, ir apstiprinājies. Darbs sastāv kopumā no 45 lpp., darbā ir iekļauti 3 attēli, 6 tabulas un izmantoti 45 literatūras avoti, no tiem 19 svešvalodā.
dc.description.abstractQualification paper author: Elina Trumpekoja Qualification paper topic: Promoting social adaptation of three year old children through play activities in preschool education institution. Aim of the research: To theoretically prove and empirically examine the social adaptations through play lessons of three year old children. To reach the aim, in the first chapter the author of the paper has analyzed pedagogical and psychological literature on the social adaptation of a three year old child. The research explores manifestations of adaptation, factors influencing successful adaptation, and opportunities to promote a child's social adaptation in the preschool pedagogical process through play lessons. The second chapter of the qualification paper reflects the completed empirical research which involved observation based on developed criteria at the beginning and end of the adaptation process period. Throughout the study, pedagogical activities were implemented, utilizing various play lessons, and the obtained results were compared. To finalise, the paper provides conclusions based on the theoretical and empirical research. The research question posed at the beginning - whether it is possible to promote the social adaptation of three year old children through play activities in preschool education institutions - has been confirmed. The work comprises 45 pages; it includes 3 images, 6 tables, and uses 45 references, of which 19 were in another language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectSaskarsme
dc.subjectSadarbība
dc.subjectSocializācija
dc.subjectRotaļa
dc.title3 gadīgu bērnu sociālās adaptācijas veicināšana rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromoting social adaptation of three year old children through play activities in preschool education institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record