• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ritma rotaļas 4 – 5 gadu vecu bērnu valodas attīstības sekmēšanai

Thumbnail
View/Open
299-98987-Veidere_Inga_iv21110.pdf (2.341Mb)
Author
Veidere, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: “Ritma rotaļas 4 – 5 gadu vecu bērnu valodas attīstības sekmēšanai” Kvalifikācijas darba autore: Inga Veidere Kvalifikācijas darba vadītāja: profesore Dr.paed. Sarmīte Tūbele Pētījuma mērķis: Pētīt ritma rotaļu nozīmi 4 – 5 gadu vecu bērnu valodas attīstībā. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskā daļā tiek analizēti dažādu autoru atziņas un pedagoģiskā literatūra par bērna valodas attīstību līdz 5 gadu vecumam. Ritma un rotaļas nozīme bērna attīstībā. Rima rotaļu ietekme uz bērna valodas attīstību. Empīriskajā daļā tiek veikts pedagoģiskais darbs ar pirmsskolas bērniem izmantojot ritma rotaļas. Darba autore izmanto pedagoģisko novērojumu, lai novērtētu bērnu runas un valodas apguvi. Pedagoģiskā darbībā pārbauda vai bērna valodas attīstība tiek sekmēta izmantojot ritma rotaļas. Atslēgvārdi: Ritma rotaļas, 4 -5 gadus vecs bērns, valodas attīstība.
 
Title of the qualification work: “Rhythm games for promoting the language development of 4-5 years old children” Author of qualification tesis: Inga Veidere Qualification supervisor: professor Dr.paed. Sarmīte Tūbele The purpose of study: To study of rhythm games the importance in language development. The qualification work consists of a theoretical part and an empirical part. In the theoretical part, the insights of various author in pedagogical literature on the language development up to 5 years old children. The rhythm and play importance in the development of the child. The rhythm game the effect the children language development. In the empirical part, pedagogical work is carried out with preschool children using rhythm game. The author of the work uses pedagogical observation to assess the speech and language acquisition of child. In pedagogical activity, it is checked whether the child’s language development is promoted through rhythm game. Keywords: rhythm games, 4 – 5 years old child, language development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68953
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV