• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Montesori metodes priekšrocības praktiskās dzīves vingrinājumu izmantošanā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-99236-Mezance_Madara_mm19156.pdf (772.7Kb)
Author
Mežance, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums - “Montesori metodes priekšrocības praktiskās dzīves vingrinājumu izmantošanā pirmsskolā.” Darba autore - Madara Mežance Darba vadītāja - Mg.paed. Inese Barone Darba mērķis- teorētiski un praktiski izpētīt Montesori metodes vispārējās sagatavotības veicināšanā pirmsskolā. Pētījuma aktualitāte - izmantojot pareizās metodes un sagatavotu vidi, bērni paši veicina sagatavotību pirmsskolā. Pētīšanas metodes - izstrādātais darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizētas, salīdzinātas un atspoguļotas dažādu autoru atziņas. Empīriskajā daļā tiek veikta novērošana, praktiskā darbība ar bērniem, rezultātu apkopojums. Kvalifikācijas darba apjoms – kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 31 lapaspusēm, 6 tabulas, 4 attēli. Darba izstrādes ietvaros analizēti 22 literatūras avoti. Atslēgas vārdi- Marija Montesori, Montesori metode, praktiskās dzīves vingrinājumi, vispārējā sagatavotība pirmsskolā.
 
The qualifications jobs title- "The advantages of the Montessori method in the use of practical life exercises in preschool" Author of the work - Madara Mezance The supervisor - Mg.paed. Inese Barone The purpose of the work - theoretically and practically study Montessori methods in promoting general readiness in preschool. The relevance of the research - using the right methods and a prepared environment, children themselves promote preparation in preschool. Research methods - the developed work consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, the findings of various authors are analyzed, compared and reflected. In the empirical part, observation, practical work with children, summary of results is carried out. The amount of work - the qualification job consists of 2 chapters, 31 pages, 6 tables, 4 images. 22 literature sources have been analyzed as part of the work development. Keywords - Maria Montessori, Montesori method, practical life exercises, general pre-school preparedness.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69046
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV